  • 11. Data: 2007-01-19 00:23:51
    Temat: Re: swoboda umów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.01.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Ale to jest prawo autora, którego zrzec sie nie może. Czyli może oczywiście
    > opublikować utwór anonimowo, ale nie może zawrzeć umwoy, która z góry bedzie go
    > do tego obligowała. I jak w między czasie zmieni zdanie, to ma do tego prawo i
    > zapisem w umowie o pracę tego nie da się zablokować.

    Przecież ta umowa nie obliguje go do zrzeczenia praw osobistych. Ona tylko
    jest w moim odczuciu przyzwoleniem (lub też dyspozycją) autora na
    publikację jego dzieła bez podawania nazwiska i dotyczy to wyłącznie tej
    konkretnej umowy.

    > Przede wszystkim chcącemu nie dzieje się krzywda. I tak na publikację musisz
    > uzyskać zgodę autora. Co za problem przy tej okazji uzgodnić, czy ma być z
    > nazwiskiem, czy bez?

    Problem nie w uzgadnianiu, a w bezwzględnej wymagalaności (pod groźbą
    odpowiedzialności karnej w dodatku) oznaczenia utworu nazwiskiem bądź
    pseudonimem auotora. Czyli de facto autor może wymagać publikacji
    anonimowej a wydawca i tak nie może tego zrobić bo zabrania tego art. 115.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2007-01-19 00:36:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.01.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    s.com...
    > A próbowałeś kiedykolwiek uzyskać zgodę autora anonimowego dzieła na publikację?
    > Do kogo się zwrócisz?

    Ale co to ma do rzeczy?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2007-01-19 09:30:27
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 18 sty o godzinie 17:02, na pl.soc.prawo, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Czy sąd może nakazać pracodawcy przywrócić oznaczenie (zgodnie z art 16
    > i 115 PA), jednocześnie przyznając mu odszkodowanie?

    wKF
    za co miałby otrzymać odszkodowanie ... pracodawca?

    MSPANC

    --
    Herbi
    19-01-2007 10:30:25

  • 14. Data: 2007-01-19 10:05:27
    Temat: Re: Re: swoboda umów
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Robert Tomasik* na tej grupie:

    > A próbowałeś kiedykolwiek uzyskać zgodę autora anonimowego dzieła
    > na publikację? Do kogo się zwrócisz?

    Z tego wynika, że autor nie chciał, aby się ktokolwiek doń zwracał.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2007-01-19 10:52:22
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Herbi wrote:

    > wKF
    > za co miałby otrzymać odszkodowanie ... pracodawca?

    Za złamanie przez pracownika umowy?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2007-01-19 17:41:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Z tego wynika, że autor nie chciał, aby się ktokolwiek doń zwracał.

    Jak najbardziej, co nie oznacza, ze można bez jego zgody dzieło publikować.

  • 17. Data: 2007-01-19 17:48:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jest w moim odczuciu przyzwoleniem (lub też dyspozycją) autora na
    > publikację jego dzieła bez podawania nazwiska i dotyczy to wyłącznie tej

    Dla mnie jest to całkowicie jasne. rzecz w tym, ze pracownik następnego dnia
    może zmienić w tej kwestii zdanie i nie będzie to wypowiedzenie umowy.

> [...]
    > pseudonimem auotora. Czyli de facto autor może wymagać publikacji
    > anonimowej a wydawca i tak nie może tego zrobić bo zabrania tego art. 115.

    Zgody nie otrzymasz, bo nie wiesz od kogo. Takiego dzieła nie da się publikować.

  • 18. Data: 2007-01-19 17:49:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    s.com...
    > Ale co to ma do rzeczy?

    Skoro nie masz zgody autora to i opublikować legalnie nie możesz. Tak więc nie
    ma juz problemu publikacji bez danych autora. Tak, czy siak jest to nielegalne.

  • 19. Data: 2007-01-20 01:07:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.01.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Dla mnie jest to całkowicie jasne. rzecz w tym, ze pracownik następnego dnia
    > może zmienić w tej kwestii zdanie i nie będzie to wypowiedzenie umowy.

    Ok, chyba rozumiem, ale to nie tyle kwestia wypowiedzenia umowy opracę co
    kwestia ważności wspomnianej klauzuli. Czy uważasz, że jej nieważność
    wynika tylko z faktu, że znajduje się umowie o pracę czy, że w ogóle każda
    taka umowa jest nieważna (że w każdej może się autorowi odwidzieć)?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2007-01-20 12:43:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wynika tylko z faktu, że znajduje się umowie o pracę czy, że w ogóle każda
    > taka umowa jest nieważna (że w każdej może się autorowi odwidzieć)?

    Ona po prostu nie jest wiążąca na przyszłość. W tym momencie pracownik wyraża
    zgodę,a za godzinę zmienia zdanie i trudno.