  • 1. Data: 2007-01-17 21:23:57
    Temat: max długość zwolnienia chorobowego
    Od: "P4trykx" <p...@g...com>

    jaka jest maksymalna długość zwolnienia lekarskiego -chorobowego;
    moj
    przykład
    1. 8-07 do 17-07 - 2006 zwolnienie chorobowe po biopsji 10 dni
    (Przychodnia
    we Wrocławiu)
    2. od 22-08-2006 do31-01-2007 leczenie jednej choroby 163 dni (szpital
    na
    zasadzie przychodni w
    Warszawie)

    Na ile dni mogę otrzymywać jeszcze zwolnienie chorobowe bez przerwy
    - co potem,
    - kto to ma kontrolować maxymalną długość zwolnienia chrobowego
    - czy przerwa i jaka długa ma wpływ na maksymalną długość
    zwolnienia
    lekarskiego
    - po zakończeniu choroby urlop wypoczynkowy np. 10 dni
    - kiedy do lekarza (po urlopie?) po powrocie z długiego chorobowego ?
    Z.B

  • 2. Data: 2007-01-17 23:09:43
    Temat: Re: max długość zwolnienia chorobowego
    Od: "Mark7777" <m...@p...fm>

    Z tego co sie orientuje to po 183 dniach zaklad ma prawo Cie zwolnic -
    jezeli sie myle to nie bijcie :) Pozdrawiam .

  • 3. Data: 2007-01-18 08:45:12
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Z tego co sie orientuje to po 183 dniach zaklad ma prawo Cie zwolnic -
    > jezeli sie myle to nie bijcie :) Pozdrawiam .

    Tak nie do konca, ale prawie - zob. art. 53 kp. Roznicuje sie dlugosc
    niezdolnosci do pracy w skutek choroby jako przyczyny rozwiazania umowy o prace
    w zaleznosci od dlugosci zatrudnienia.

    Nadal jednak pracodawca MOZE a nie musi.

    zwolnienie wystawione z tytulu jednej choroby moze trwac bez przerwy do 182 dni
    - oczywiscie chodzi o zachowanie prawa do wynagrodzenia, bo zwolnienie moze
    trwac dluzej, tylko ze nie przysluguje wtedy wynagrodzenie. Z tym jednak tez
    mozna sobie poradzic. Sluzy temu zlozenie w ZUSie wniosku o zasilek
    rehabilitacyjny - jest on przyznawny po sprawdzeniu przyczyn pozostawania na
    zwolnieniu przez komisje lekarska na podstawie stosownego orzeczenia lekarskiego
    na dalszy, wyraznie dookreslony czasookres. W tym tez okresie pracownikowi
    przysluguje (zamiast wyplacanego dotychczas zasilku chorobowego) zasilek
    rehabilitacyjny.

  • 4. Data: 2007-01-18 08:47:08
    Temat: jeszcze jedno
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Glowy sobie uciac nie dam ale moim zdaniem jezeli po np. 180 dniach zwolnienia
    pojdziesz na troche na urlop albo stawisz sie na pare dni do pracy a nastepnie
    dostaniesz kolejne zwolnienie z tytulu tej samej choroby to ono sie liczy od
    nowa, a nie lacznie z poprzednimi 180 dniami.

  • 5. Data: 2007-01-18 09:20:06
    Temat: Re: jeszcze jedno
    Od: "retina" <f...@w...onet.pl>

> [...]
    > do pracy a nastepnie dostaniesz kolejne zwolnienie z tytulu tej samej
    > choroby to ono sie liczy od nowa, a nie lacznie z poprzednimi 180

    Tylko jeśli zwolnienie po przerwie będzie na inną chorobę niż przed przerwą
    (tj. nie będzie wpisany kod A). Jeśli zwolnienie będzie wystawione na tę
    samą chorobę, co poprzednio, a przerwa będzie krótsza niż 60 dni, wliczy się
    ono do okresu zasiłkowego razem z poprzednim zwolnieniem, a nie do nowego
    okresu zasiłkowego.
    G.