1. Data: 2007-01-17 21:23:57
Temat:max długość zwolnienia chorobowego
Od:"P4trykx" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

jaka jest maksymalna długość zwolnienia lekarskiego -chorobowego;
moj
przykład
1. 8-07 do 17-07 - 2006 zwolnienie chorobowe po biopsji 10 dni
(Przychodnia
we Wrocławiu)
2. od 22-08-2006 do31-01-2007 leczenie jednej choroby 163 dni (szpital
na
zasadzie przychodni w
Warszawie)

Na ile dni mogę otrzymywać jeszcze zwolnienie chorobowe bez przerwy
- co potem,
- kto to ma kontrolować maxymalną długość zwolnienia chrobowego
- czy przerwa i jaka długa ma wpływ na maksymalną długość
zwolnienia
lekarskiego
- po zakończeniu choroby urlop wypoczynkowy np. 10 dni
- kiedy do lekarza (po urlopie?) po powrocie z długiego chorobowego ?
Z.B

2. Data: 2007-01-17 23:09:43
Temat:Re: max długość zwolnienia chorobowego
Od:"Mark7777" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co sie orientuje to po 183 dniach zaklad ma prawo Cie zwolnic -
jezeli sie myle to nie bijcie :) Pozdrawiam .

3. Data: 2007-01-18 08:45:12
Od:"T" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co sie orientuje to po 183 dniach zaklad ma prawo Cie zwolnic -
> jezeli sie myle to nie bijcie :) Pozdrawiam .

Tak nie do konca, ale prawie - zob. art. 53 kp. Roznicuje sie dlugosc
niezdolnosci do pracy w skutek choroby jako przyczyny rozwiazania umowy o prace
w zaleznosci od dlugosci zatrudnienia.

Nadal jednak pracodawca MOZE a nie musi.

zwolnienie wystawione z tytulu jednej choroby moze trwac bez przerwy do 182 dni
- oczywiscie chodzi o zachowanie prawa do wynagrodzenia, bo zwolnienie moze
trwac dluzej, tylko ze nie przysluguje wtedy wynagrodzenie. Z tym jednak tez
mozna sobie poradzic. Sluzy temu zlozenie w ZUSie wniosku o zasilek
rehabilitacyjny - jest on przyznawny po sprawdzeniu przyczyn pozostawania na
zwolnieniu przez komisje lekarska na podstawie stosownego orzeczenia lekarskiego
na dalszy, wyraznie dookreslony czasookres. W tym tez okresie pracownikowi
przysluguje (zamiast wyplacanego dotychczas zasilku chorobowego) zasilek
rehabilitacyjny.

4. Data: 2007-01-18 08:47:08
Temat:jeszcze jedno
Od:"T" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Glowy sobie uciac nie dam ale moim zdaniem jezeli po np. 180 dniach zwolnienia
pojdziesz na troche na urlop albo stawisz sie na pare dni do pracy a nastepnie
dostaniesz kolejne zwolnienie z tytulu tej samej choroby to ono sie liczy od
nowa, a nie lacznie z poprzednimi 180 dniami.

5. Data: 2007-01-18 09:20:06
Temat:Re: jeszcze jedno
Od:"retina" <f...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do pracy a nastepnie dostaniesz kolejne zwolnienie z tytulu tej samej
> choroby to ono sie liczy od nowa, a nie lacznie z poprzednimi 180

Tylko jeśli zwolnienie po przerwie będzie na inną chorobę niż przed przerwą
(tj. nie będzie wpisany kod A). Jeśli zwolnienie będzie wystawione na tę
samą chorobę, co poprzednio, a przerwa będzie krótsza niż 60 dni, wliczy się
ono do okresu zasiłkowego razem z poprzednim zwolnieniem, a nie do nowego
okresu zasiłkowego.
G.