  • 1. Data: 2006-06-15 18:44:48
    Temat: świadectwo a komitet rodzicielski
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać szacowne grono, czy szkoła publiczna ma prawo nie
    wydać uczniowi świadectwa na koniec roku z powodu nieuregulowanych wpłat
    na komitet rodzicielski?? A jeśli takowe prawo ma to czy ma obowiązek
    wydać odpis tegoż świadectwa??

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

  • 2. Data: 2006-06-15 19:06:03
    Temat: Re: świadectwo a komitet rodzicielski
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    DaNsOuNd wrote:
    > Witam,
    >
    > Chciałbym zapytać szacowne grono, czy szkoła publiczna ma prawo nie
    > wydać uczniowi świadectwa na koniec roku z powodu nieuregulowanych wpłat
    > na komitet rodzicielski?

    Nie, nie ma prawa.
    Powiadom kuratorium o takiej sytuacji.

  • 3. Data: 2006-06-15 19:11:19
    Od: "drill" <a...@b...cc>

    > Chciałbym zapytać szacowne grono, czy szkoła publiczna ma prawo nie wydać
    > uczniowi świadectwa na koniec roku z powodu nieuregulowanych wpłat na
    > komitet rodzicielski??

    nie ma

    pzdr
    drill

  • 4. Data: 2006-06-15 19:12:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    DaNsOuNd [###d...@a...pl.###] napisał:

> [...]
    wpłat
    > na komitet rodzicielski?? A jeśli takowe prawo ma to czy ma

    Nie ma takiego prawa. Było to już wiele razy tu wałkowane, wiec
    poszukaj w archiwum. W telegraficznym skrócie:

    Opłata na komitet rodzicielski jest dobrowolna. Poza tym nauczyciel
    uzależniając wydanie świadectwa (które jest czynnością bez wątpienia
    urzędową) od osiągnięcia przez komitet rodzicielski korzyści
    majątkowej w postaci wpłaty naraża się na zarzut czystej korupcji. Bo
    przecież przy korzyści chodzi nie tylko o korzyść dla uzależniającego
    czynność, ale i ewentualnie dla innej osoby.

  • 5. Data: 2006-06-15 19:15:02
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:

    > Nie, nie ma prawa.
    > Powiadom kuratorium o takiej sytuacji.

    A w wersji maksimum jeszcze prokuraturę (uzależnienie wykonania
    czynności służbowej od otrzymania korzyści majątkowej).

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-06-15 19:19:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    DaNsOuNd napisał(a):

> [...]
    > wydać uczniowi świadectwa na koniec roku z powodu nieuregulowanych wpłat
    > na komitet rodzicielski?? A jeśli takowe prawo ma to czy ma obowiązek

    Nie ma prawa

    Jacek

  • 7. Data: 2006-06-17 12:32:09
    Od: Pawel Trocinski <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    Dnia 15.06.2006 DaNsOuNd <d...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > wydać uczniowi świadectwa na koniec roku z powodu nieuregulowanych wpłat
    > na komitet rodzicielski?? A jeśli takowe prawo ma to czy ma obowiązek

    Dzisiaj Rz napisala cos o tym:
    http://www.rzeczpospolita.pl/News/1,10,28038.html?rs
    s=1

  • 8. Data: 2006-06-18 19:47:39
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Dziękuję wszystkim za zabranie głosu.

  • 9. Data: 2006-06-20 19:09:48
    Temat: Re: ?wiadectwo a komitet rodzicielski
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Pawel Trocinski wrote:

    > Dnia 15.06.2006 DaNsOuNd <d...@a...pl> napisa?/a:

    > Dzisiaj Rz napisala cos o tym:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/News/1,10,28038.html?rs
    s=1

    Co do szkód wyrządzonych przez dzieci i niezwróconych książek to zgadzam się
    z dyrektorami.
    A propos szkód, spotkałem się z opinią, że rodzice nie odpowiadają (czyt.
    nie płacą) za szkody wyrządzone przez ich pociechy w szkole (np. połamane
    ławki, zniszczony stół do ping-ponga, wybita szyba, itp.). Prawda to?

    JaromirD

    --
    Odpowiadając zamień "q" na "o".

  • 10. Data: 2006-06-20 21:18:57
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-20 21:09, JaromirD wrote:

    s=1

    > Co do szkód wyrządzonych przez dzieci i niezwróconych książek to zgadzam się
    > z dyrektorami.

    A ja nie. Szkoła powinna przestać zachowywać się jak państwo w państwie
    i zacząć przestrzegać przepisy obowiązujące w innych instytucjach. W
    szczególności szkoła powinna dochodzić swoich należności drogą sądową
    (wzgl. administracyjną), a nie przy pomocy reketu.

    > A propos szkód, spotkałem się z opinią, że rodzice nie odpowiadają (czyt.
    > nie płacą) za szkody wyrządzone przez ich pociechy w szkole (np. połamane
    > ławki, zniszczony stół do ping-ponga, wybita szyba, itp.). Prawda to?

    No pewnie, że rodzice nie odpowiadają. Odpowiadają dzieci (jeśli
    skończyli 13 lat). Nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność za cudze
    czyny w polskim prawie. Jest co prawda coś takiego jak wina w nadzorze,
    ale skoro rzecz dotyczy szkoły to należy ścigać nauczycieli a nie
    rodziców. Kiedyś popełniłem na ten temat długi post, ale nie mogę go
    znaleźć. (W skrócie art. 427 kc, art. 426 kc, art. 415 kc)
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession