    From: "Lukasz" <l...@b...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spisanie testamntu a środki jeszcze nie nabyte
    Date: Wed, 2 Feb 2011 12:57:44 +0100

    Witam,
    Planuję spisać testament na wypadek śmierci (młody jestem ale różne rzeczy
    się zdarzają). Chciałbym przepisać wszystkie ruchomości które posiadam oraz
    nieruchomości które będę posiadał na żonę, tak aby w razie mojej śmierci
    mogła je łatwo sprzedać (samochód, dom itp.- słyszałem że jeśli tego nie
    zrobię część dziedziczą dzieci, a jeśli nie są pełnoletnie będzie kłopot ze
    sprzedażą np. domu- a w przypadku mojej śmierci taka sprzedaż i
    przeprowadzka do mieszkania byłaby uzasadniona, poza tym z innych
    nieruchomości które planuję zakupić częściowo na kredyt mogłaby pospłacać
    zaciągnięte przeze mnie/przez nas kredyty).
    W jakiej formie najlepiej sporządzić taki testament, czy powinienem
    wydziedziczyć dzieci (ufam że żona i tak zadba o ich dobro) czy wystarczy że
    przepiszę wszystko żonie, czy wyszczególniać co przekazuję żonie (samochód,
    dom itp.) czy po prostu ogólnikowo całość (czy robi to jakąś różnicę, jeśli
    tak to jaką), czy taki testament jest ważny nieskończenie długo (przyjmując
    że później nie spiszę nowego) oraz czy wystarczy że spiszę go w domu, przy
    dwóch niespokrewnionych z nami świadkach.

    Z góry dzięki za odpowiedzi i poświęcony czas :)
    Pozdrawiam
    Lukasz