    Date: Tue, 31 Jul 2012 10:13:48 +0200
    From: valdoozz <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: skierowanie na rehabilitację chorej na SM

    Witam,

    Moja mama choruje od kilkunastu lat na SM.

    Poszukuje informacji na temat obowiązków lekarza rodzinnego jak i
    również specjalisty neurologa w kwestii wypisania skierowania na
    miesięczną rehabilitację do ośrodka (szpitala) dziennego, działającego w
    oparciu o umowę z NFZ.

    Lekarz rodzinny odmówił wydania takiego skierowania, gdyż jak twierdzi
    nie posiada dokumentacji przebiegu choroby mojej mamy i w przypadku
    ewentualnej kontroli obawia się konsekwencji związanych z bezzasadnym
    wydaniem takiego skierowania.

    Rozmawiając z neurologiem, tj. specjalistą do którego mama została
    skierowana i leczyła się przez dłuższy okres czasu, zarówno na zasadach
    umowy z NFZ, jak i również odpłatnie, pan doktor analizując kartę
    pacjenta zauważył, że ostatnia wizyta chorej miała miejsce przeszło rok
    czasu temu i zażądał ode mnie abym umówiwszy wcześniej wizytę przywiózł
    mamę do ośrodka.

    Wydaje mi się, taka postawa obydwu lekarzy to nic innego jak tworzenie
    sztucznych problemów, gdyż zarówno lekarz rodzinny dobrze wie że mama
    choruje na SM - gdyż kierowała do neurologa (co jak domniemuje jest
    odnotowane w dokumentacji pacjenta) jak i również neurolog, który zna
    dobrze stan zdrowia chorej !

    Stwardnienie rozsiane jest chorobą nieuleczalną i raczej choroba się nie
    cofa. Więc stan zdrowia chorej raczej się nie poprawił od ostatniej
    wizyty, która miała miejsce ok roku czasu temu. Zatem skąd te problemy i
    biurokracja ?

    Czy jest to zwykła złośliwość czy rzeczywiście twarde przepisy, których
    się naprawdę nie da ominąć?

    Proszę o informacje, najlepiej o podanie podstawy prawnej - ustawy z
    której czarno na białym będzie wynikać jakie kompetencje i obowiązki
    mają lekarze w kwestii wypisywania skierowań do ośrodka rehabilitacji!

    Kiedy lekarz może odmówić i czy pacjent z ważna legitymacją rencisty ma
    prawo dosłownie " zażądać " skierowania na rehabilitację?

    Dziękuję

    Valdoozz