  • 1. Data: 2011-08-27 21:00:48
    Temat: serwis aukcyjny
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    Witam

    Jakiś czas temu pytałem na grupie o charytatywne
    aukcje. O ile problem przekazania pieniędzy rozwiązałem
    o tyle chciałem się zapytać jakiego rodzaju formalności
    muszę dopilnować przy zakładaniu takiego serwisu internetowego.

    Założenia:
    - serwis ma charakter niekomercyjny.

    - aukcje mogą być wystawiane przez użytkowników, jednak każda
    aukcja jest moderowana. Użytkownik wystawiający aukcję, musi
    wskazać konkretny cel na jaki mają zostać przekazane pieniądze.

    - jako właściciel serwisu, nie pośredniczę w fizycznym przekazaniu
    pieniędzy, sprawuję wyłącznie kontrole nad tym czy pieniądze osiągnęły
    cel. Zakładam, że liczba aukcji będzie na tyle niewielka, że
    będę mógł moderować każdą aukcję jak i sprawdzać przepływ pieniędzy.

    - w przypadku gdy pieniądze nie dotrą do danej instytucji, towar
    nie zostanie wydany.

    - czy są jakieś środki prawne, za pomocą których mogę "wymusić"
    płatność za wylicytowany towar od wygrywającego aukcje - to na
    wypadek gdyby jakiś ubot próbował sobie robić jaja podczas licytacji.

    - Większość aukcji, będzie prawdopodobnie wystawiania przez moją
    skromną osobę przy udziale współsponsorów.

    - czy prowadzenie takiego serwisu, wymaga posiadania firmy, czy mogę
    to robić jako osoba prywatna.

    - na jakie niebezpieczeństwa, pułapki, mogę natrafić przy prowadzeniu
    takiego serwisu, mam na myśli prawne pułapki.

    Ewentualnie jakiego radcy prawnego szukać, jaka specjalizacja aby
    był w stanie ogarnąć temat. Jestem z Poznania, być może możecie kogoś
    polecić.

    pozdrawiam
    Selektor

  • 2. Data: 2011-08-28 19:13:46
    Temat: Re: serwis aukcyjny
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    On 08/27/11 23:00, Selektor wrote:
> [...]
    > o tyle chciałem się zapytać jakiego rodzaju formalności
    > muszę dopilnować przy zakładaniu takiego serwisu internetowego.

    Witam,

    Może najpierw rzuć okiem na istniejący serwis http://www.szczytnycel.pl

    Widać, że zainteresowanie jest żadne. Po co więc kolejny?

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 3. Data: 2011-08-28 19:22:24
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 28.08.2011 21:13, Wojciech Malinowski wrote:

    > Witam,
    >
    > Może najpierw rzuć okiem na istniejący serwis http://www.szczytnycel.pl
    >
    > Widać, że zainteresowanie jest żadne. Po co więc kolejny?

    Bo POIG dobrze płaci ;) ?

    Tomek

  • 4. Data: 2011-08-28 19:40:39
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > Może najpierw rzuć okiem na istniejący serwis http://www.szczytnycel.pl
    >
    > Widać, że zainteresowanie jest żadne. Po co więc kolejny?

    Witam

    Nie wdając się w szczegóły, to nie ma być ogólny serwis
    aukcyjny, gdzie sprzedajesz wszystko jak leci.
    Nie przeglądałem zasad na jakich działa serwis, który Ty
    podlinkowałeś ale:

    Mój serwis jest skierowany do pewnej grupy ludzi, oczywiście
    licytować będzie mógł każdy, ale nie liczę na to.

    Wystawiane towary na licytację będą niepowtarzalne i ręcznie
    robione, lub na zamówienie jedna sztuka. Nie będą to żelazka,
    czy towary masowo produkowane.

    Towary będą częściowo współfinansowane przez moją osobą, częściowo
    przez osobę wystawiającą. Jeżeli znajdą się chetni do wystawienia
    towarów (konkretnie branży), wtedy będzie świetnie, jak nie nic się
    nie stanie - wszystkie aukcje będa moderowane przez administratora.

    Ustosunkowując się do tego co napisał Tomek, nie serwis nie będzie
    dotowany z żadnych środków i takie praktyki nie przewiduję.

    Pozdrawiam
    Selektor