  • 1. Data: 2006-10-30 21:26:00
    Temat: rozwiązanie umowy przedwstępnej a odszkodowanie?
    Od: "gg" <N...@w...pl>

    Witam
    Mam zawartą umowę przedwstępną na zakup mieszkania niestety sprawa się
    przeciągnęła a mieszkania zdrożały. Umowa ciągle jest ważna ale teraz
    sprzedający żąda wyższej ceny. W umowie jest zapis o zadatku i o poddaniu
    się stron art 394 KC.
    Czy w przypadku zerwania umowy przez sprzedającego dostanę tylko podwójny
    zadatek czy mam szansę na odszkodowanie pokrywające stratę związaną ze
    wzrostem wartości mieszklania na podstawie art 390 KC
    Dzięki za pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-30 21:35:49
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Umowa przedwstepna standardowo reguluje nastepujace kwestie:
    - przedmiot umowy
    - cene zakupu
    - date ostateczna zawarcia umowy.
    Mam nadzieje, ze Wasza umowa posiada te wszystkie cechy.
    Nie wiem wiec w jaki sposob sprzedajacy ma zamiar domagac sie teraz wyzszej
    ceny za przedmiotowy lokal? Informowal Cie o tym na pismie?
    Skoro termin koncowy jeszcze nie nadszedl "przypomnij" mu sie pisemnie
    (listem poleconym) i wyjasnij, ze strony ustalily cene zakupu mieszkania na
    kwote opisana w umowie przedwstepnej.

    Jesli do zawarcia z umowy definitywnej nie dojdzie tylko z powodu tego, ze
    sprzedajacy bedzie sie domagal wyzszej ceny - bedziesz mial prawo domagac
    sie zwrotu zadatku w podwojnej wysokosci
    ---------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-10-30 22:13:26
    Od: KrzysiekPP <jimi@_nospam.ceti.pl>

    > Czy w przypadku zerwania umowy przez sprzedaj?cego dostanę tylko podwójny
    > zadatek czy mam szansę na odszkodowanie pokrywaj?ce stratę zwi?zan? ze
    > wzrostem warto?ci mieszklania na podstawie art 390 KC

    Tylko podwojny zadatek.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2006-10-30 23:45:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gg wrote:
> [...]
    > przeciągnęła a mieszkania zdrożały. Umowa ciągle jest ważna ale teraz
    > sprzedający żąda wyższej ceny. W umowie jest zapis o zadatku i o poddaniu

    Dwa pytania:
    1) termin i cena były w umowie określone?
    2) umowa jest notarialna czy tylko sobie obaj podpisaliście papierki?

    (w przypadku formy notarialnej tej umowy masz też możliwość przymusowego
    jej wyegzekwowania)

  • 5. Data: 2006-10-31 18:09:20
    Od: "gg" <N...@w...pl>

    > Dwa pytania:
    > 1) termin i cena były w umowie określone?
    Tak termin nie jest jeszcze przekroczony ale trwa to już więcej niż rok

    > 2) umowa jest notarialna czy tylko sobie obaj podpisaliście papierki?
    niestety cywilno prawna w obecności przedstawiciela Agencji zawsze jest o
    tym wspominane w umowie

  • 6. Data: 2006-10-31 18:12:04
    Od: "gg" <N...@w...pl>

    > Nie wiem wiec w jaki sposob sprzedajacy ma zamiar domagac sie teraz
    > wyzszej ceny za przedmiotowy lokal? Informowal Cie o tym na pismie?
    Poinformuje mnie o tym na najbliższym spotkaniu w celu przedłużenia umowy
    wiem od pośrednika

    > Jesli do zawarcia z umowy definitywnej nie dojdzie tylko z powodu tego, ze
    > sprzedajacy bedzie sie domagal wyzszej ceny - bedziesz mial prawo domagac
    > sie zwrotu zadatku w podwojnej wysokosci
    Podwójny zadatek to kilkakrotnie mniej niż zmiana wartości a zgodnie z art
    390 jest to moja strata bo za takie samo mieszkanie płacę więcej

  • 7. Data: 2006-10-31 18:41:02
    Od: "gg" <N...@w...pl>

    Tak sobie myślę czy aby zadatek to nie jest jedno a naprawienie szkody to
    drugie?
    Gdyby było inaczej to nikt by nie dostał żadnego odszkodowania tylko
    podwójny zadatek o ile był... ale gdyby go nie było zadatku to co mógłby
    chcieć odszkodowanie?

  • 8. Data: 2006-10-31 19:55:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *gg* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > niestety cywilno prawna w obecności przedstawiciela Agencji zawsze jest
    > o tym wspominane w umowie

    No to tak jakby jej nie było.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 9. Data: 2006-10-31 20:02:53
    Od: "gg" <N...@w...pl>

    > No to tak jakby jej nie było.

    Jakieś prawo do tego art § czy tylko doświadczenie życiowe?

  • 10. Data: 2006-10-31 20:54:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *gg* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Jakieś prawo do tego art § czy tylko doświadczenie życiowe?

    Art. 390 par. 1 kc. Gdybyście poszli do notariusza to mógłbyś
    zastosować art. 390 par. 2 kc i przymusić zbywcę do sprzedaży
    mieszkania.