  • 1. Data: 2007-11-02 10:18:54
    Temat: rozwiązanie umowy na czas nieokreślony
    Od: "bhg" <b...@g...pl>

    Mam umowę na czas nieokreslony z firmą telefoniczną. Powiedzmy, ze wysyłam
    pismo z rozwiązaniem umowy dnia 20 maja. Czy dobrze uważam, że mają
    obowiazek rozwiązać ze mna umowę po zakonczeniu następnego okresu
    rozrachunkowego czyli do końca czerwca? Jak zareagować na przysyłane
    następnie faktury za lipiec wraż z groźbami o wpisanie do rejestru dłużników?
    jakie przepisy to precyzują, czy era może sobie dowolnie ustalać kiedy
    rozwiąże umowę na czas nieokreślony nie licząc się z prawem powszechnym?

  • 2. Data: 2007-11-02 13:54:36
    Temat: Re: rozwiązanie umowy na czas nieokreślony
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bhg wrote:
> [...]
    > jakie przepisy to precyzują, czy era może sobie dowolnie ustalać kiedy
    > rozwiąże umowę na czas nieokreślony nie licząc się z prawem powszechnym?

    zależy jaki okres wypowiedzenia masz w umowie i jaki jest okres
    rozliczeniowy.
    Generalnie jeśli dostają pismo dnia X to bieżący okres rozliczeniowy
    jest twoim ostatnim regularnym okresem świadczenia usług plus ilość
    okresów jakie zostały zapisane w umowie jako okres wypowiedzenia.

    Zakładając że okresem jest miesiąc od pierwszgo do pierwszego i psimo
    dotarło do nich w maju i okres wypowiedzenia wynosi jeden cykl.
    to ostatnia faktura powinna przyjść za czerwiec.

    Oczywiście masz potwierdzenie wypowiedzenia umowy?

  • 3. Data: 2007-11-02 14:52:08
    Od: "bhg" <b...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    > dotarło do nich w maju i okres wypowiedzenia wynosi jeden cykl.
    > to ostatnia faktura powinna przyjść za czerwiec.

    A przyszła także i za lipiec, nie zapłaciłam i teraz mnie straszą:) Okres
    rozliczeniowy jest od 10, co chyba na jedno wychodzi.

    > Oczywiście masz potwierdzenie wypowiedzenia umowy?

    Oni nie maja w zwyczaju wysyłac takiego potwierdzenia, jednak nie
    zaprzeczają, ze umowa została wypowiedziana (mam zresztą potwierdzenie
    wysłania listu poleconego) Od lipca juz nie przysyłali żadnch faktur do
    zapłaty, czyli ze umowe rozwiazano. Chodzi tylko o ten dzwny sposób
    naliczania 30 dni okresu wypowiedzenia. Czy wolno im tak kręcić żeby z 30
    dni przewidzianych prawem (bo chyba jest jakiś przepis który to określa?)
    wyszło aż 80 dni? (od 20 maja do 10 sierpnia, bo wpłata lipcowa jest za ten
    okres własnie)
    W sumie to szkoda mi się z nimi szarpać, pewno po prostu zapłacę i niech
    spadają na drzewo (wcześniej podpadli mi ostro w innych sprawach i odchodzę
    do konkurencji). Ale ciekawi mnie ta sprawa na przyszłość, jak to jest z tym
    wypowiadaniem.

  • 4. Data: 2007-11-02 19:32:25
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 2 Nov 2007 14:52:08 +0000 (UTC), bhg napisał(a):

> [...]
    > wyszło aż 80 dni? (od 20 maja do 10 sierpnia, bo wpłata lipcowa jest za ten

    Moim zdaniem troszeczkę źle policzyłeś.
    Okres "rozliczeniowy" w Twoim przypadku zawiera się pomiędzy 10 a 9
    następnego miesiąca. Skoro złożyłeś wypowiedzenie 20 maja to miesięczny
    okres wypowiedzenia rozpoczął bieg 10 czerwca o kończy się 9 lipca. To tyle
    w kwestii abonamentu który jest płatny z "góry". Opłaty za połączenia
    zapłacisz za tyle ile faktycznie wykonałeś(płatne z "dołu").

    Dlaczego przyjmujesz okres "rozliczeniowy" od pierwszego dnia miesiąca
    skoro w Twoim przypadku jest on inny?