    From: "Ewa Buczma" <e...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozdzielnośc majątkowa a wspólne podpisanie....
    Date: Mon, 24 Mar 2003 09:36:14 +0100

    Witam serdecznie! (przepraszam za taki elaborat, ale nie potrafiłam krócej)
    :o)
    prosze was o pomoc! Dawno, dawno temu pisalam do was prośbę w sprawie kilku
    nurtujących mnie kwestii odnośnie rozdzielności majątkowej jaka zrobilismy z
    mężem u notariusza i faktycznie, nie spodziewałam sie aż tak dokładnych
    odpowiedzi (co prawda deczko mnie załamujacych :), ale przynajmniej
    wiedziałm, co Pani notariusz "pomineła", albo inaczej: jak nas olała) sprawa
    zamknieta! Dzisiaj mam inny problem! Nie wiem teraz czy używać liczby
    pojedyńczej czy mnogiej! Bo my z mężem (a raczej on - tak mi sie wydawało,
    bo nadal mamy rozdzielnośc) kupuje mieszkanie! Zaszczelił mnie jednak facio
    w zeszłym tygodniu, bo powiedział, że mam tez z nim pójść i podpisac tą
    umowe na mieszkanie, a potem (za jakies dwa miesiące) jeszcze kredytową - i
    to na nie małą kwotę! Przyznam sie że nic z tego nie rozumiem! Przecież mamy
    rozdzielnośc majatkową, mąż zawsze bardzo walczył o SWOJE, i
    .........zbaraniałam! Jak wy to rozumiecie ( nie pytam sie o porade
    psychologiczną hi,hi,hi)......ale poprostu jedyna reakcja jaka przychodzi mi
    do głowy to....szczelanie karpika! Pytała sie go wczoraj o co w tym
    wszystkim chodzi ....a on na to: no jak nie chcesz to nie! - bezradność,
    totalna bezradnośc! Ale chodzi mi o to czy podpisując ta umowę mam jakies
    prawo do tego mieszkania czy musimy znieść wcześniej rozdzeilność....czy....
    nie wiem jakie pytania w ogóle zadawać! Jak to sie pózniej bedzie miało do
    naszej rozdzeilności.....totalny kocioł! Potraficie sie jakos do tego
    zastosować!
    Acha, i jeszcze jedna kwestia! Czy rodzice odpowiadaja za długi dzieci!
    Jeśli cosik nam sie noga podwinie (majac wspólną umowę na kupno mieszkania i
    kredyt) to komornik może swoją bezlitosnąa reka sięgnąc naszych rodziców??!
    Pytam sie bo znajoma koleżanki popłyneła w zeszłym roku za długi rodziców!
    Czy to działa tez w druga stronę?!
    ukłony
    ewa