  • From: "Andrzej Sitarski" <s...@w...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: roszczenie do czesci dzialki
    Date: Thu, 28 Aug 2003 10:46:33 +0200

    Witam

    Dwadziescia pare lat temu moi rodzice zakupili dzialke
    budowlana. Z uwagi na spora powierzchnie, decyzja naczelnika
    miasta (w latach 80-tych) zostala ona podzielona na trzy
    czesci. Teraz na drodze darowizny stalem sie wlascicielem
    jednej, skrajnej czesci.

    Pamietam, ze kiedys podczas spotkania z zaprzyjaznionym
    sasiadem (juz nie zyjacym i nie tym z ktorym graniczy moja
    dzialka) powiedzial, ze granica na owej, skrajnej dzialce
    przebiegala inaczej i podczas stawiania murowanego
    ogrodzenia sasiad powiekszyl swoja dzialke o jakis metr z
    (juz) mojej.
    Dodam, ze w tym czasie nieruchomosc nalezala do innego
    wlasciciela, ktory _sporadycznie_ na niej przebywal.

    Moje pytanie brzmi:
    Jak i gdzie powinienem ta sprawe wyjasnic?
    Czy w wydziale geodezji uzyskam dostep do map z ktorych
    bedzie wynikalo czy ww fakt mial miejsce?
    Czy powinienem wezwac geodete w celu ustalenia granicy a on
    jednoznacznie stwierdzi stan faktyczny?
    Czy nie minelo zbyt duzo czasu i ewentualnie bede mogl
    dochodzic swoich praw?
    Jak powiadomic w razie czego sasiada o sprawie, gdyz od paru
    lat nie mieszka ani przebywa na swojej posesji a zadnego
    kontaktu z nim nie posiadam?
    Czy moge wnosci i gdzie o zabranie slupa energetycznego,
    stojacego na mojej posesji, z ktorego poprowadzono zasilanie
    do sasiada? (Dzialka sasiada jest polozona bezposrednio przy
    ulicy w ktorej ciagnie sie trakcja elektryczna)
    Czy moge dochodzic roszczen za zwrot kosztow poniesionych
    przy ustalaniu stanu faktycznego (w razie mojej racji)?

    Bardzo prosze o pomoc.
    Jestem mlodym czlowiekiem i nie mam doswiadczenia w tego
    typu sprawach.

    Andrzej Sitarski