    From: ".m" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.konsumenci,pl.soc.prawo
    Subject: remont
    Date: Thu, 06 May 2004 07:03:40 +0200

    za kilka dni ma zacząć się u nas w domu remont instalacji
    wodno-kanalizacyjnej. na http://groups.google.com/ znalazłem opis
    podobnej sytuacji, jednak mam kilka dodatkowych pytań. jeśli ktoś z was
    zna odpowiedź, będę bardzo wdzięczny...

    sytuacja jest następująca: mieszkanie spółdzielczo-własnościowe;
    "fundusz remontowy" ponad 90zł; łazienka i kuchnia wyremontowane jakiś
    czas temu za własne pieniądze (wliczając plastikowe rury od pionu do
    urządzeń). robotnicy u sąsiadów niszczą wanny, proszeni o ułożenie
    ponowne glazury robią to niemiłosiernie krzywo zarzekając się "no co
    też pani mówi, przecież jest równo", ściany zamiast cegłami
    próbują łatać styropianem... za dwa tygodnie "choćby nie wiem co"
    wyjeżdżamy i nikogo (przez trzy tygodnie) nie będzie w mieszkaniu. po
    prostu absurd, sytuacja jak z Gombrowicza czy Mrożka. do tej pory taka
    kultura i jakość pracy w ogóle nie mieściły mi się w głowie. do tej
    pory...

    moje pytania są następujące:
    1. czy mogę nie wpuścić niszczycielskiej ekipy do mieszkania i
    poprosić o inną
    2. kto jest zobowiązany zapłacić za montowane przy okazji liczniki
    wodne (4 * 200zł)?
    3. kto powinien zwrócić pieniądze za ewentualnie powstałe szkody?
    jak to wygląda w praktyce (czy mogę np. zanieść spółdzielni
    fakturę za materiały/robociznę)?
    4. na ile destrukcyjne muszą być takie prace -- czy trzeba "pruć"
    ścianę od podłogi do sufitu i do tego jeszcze kawał podłogi i
    sufitu?
    5. czym załatać dziurę po wycięciu (zapewne sporego) fragmentu
    płyty gipsowo-kartonowej?
    #..| # ściana
    #..| | płyta gipsowo-kartonowa
    ===+ = rura (do wymiany)
    = #..| + zawór (do wymiany)
    = #..| . miejsce do wypełnienia
    6. czy o czymś jeszcze powinienem wiedzieć?

    z góry dziękuję

    Mateusz