  • 1. Data: 2003-01-22 20:45:49
    Temat: reklamacja-koszty przesylki???
    Od: ".:TOMAS:." <t...@p...onet.pl>

    witam,
    mam pytanko, z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
    przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych kosztow
    np. z tytulu kosztow przesylki?

    aha, ktora ustawa to unormowala?

    za wszelkie informacje dziekuje

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-22 20:53:04
    Temat: Re: reklamacja-koszty przesylki???
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych kosztow

    No, właśnie w tym nieszczęsnym rozporządzeniu "o zasadach sprzedaży
    konsumenckiej" Dz.U z roku 2002 są odpowiedzi na twoje pytania.

  • 3. Data: 2003-01-22 22:15:05
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    f...@p...onet.pl napisa_(a):

    > No, właśnie w tym nieszczęsnym rozporządzeniu "o zasadach sprzedaży
    > konsumenckiej" Dz.U z roku 2002 są odpowiedzi na twoje pytania.

    albo w ustawie o sprzedaży konsumenckiej jeśli zakup w tym roku

    KG

  • 4. Data: 2003-01-23 09:28:37
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
    > przedmiot na koszt wlasny i nie moze domagac sie zwrotu poniesionych
    kosztow
    > np. z tytulu kosztow przesylki?

    zakładam , że sprawa dotyczy obrotu konsumenckiego,

    jeżeli sprzedaży dokonano w 2003r., to ma zastosowanie przepis art. 8 ust. 2
    ustawy a dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej:
    Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
    ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
    szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
    ponownego zamontowania i uruchomienia.

    jeżeli sprzedaży dokonano i towar wydano między 1.07.2002r. a 31.12.2002r.,
    to zastosowanie ma przepis § 22. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25
    czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania
    umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami(
    Dz.U.2002.96.851 ):jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru, jak też w celu
    usunięcia wady, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający
    reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z
    tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru,
    ubezpieczenia itp.).

    wreszcie, jeżeli sprzedaży dokonano przed 1 lipca, a rękojmia jeszcze nie
    wygasła, to stosuje się § 25. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia
    30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania
    umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U.1995.64.328 ) ;
    Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru za zwrotem ceny, jak też w celu
    naprawy, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający
    reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z
    tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru,
    ubezpieczenia itp.).

    pzdr

    marek

  • 5. Data: 2003-01-23 21:24:09
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    > z tego co dobrze pamietam, to reklamodawca musi dostarczyc
    Reklamodawca to ten co zleca reklamę ? ;)