  • Data: 2010-02-04 20:50:55
    Temat: reality shoł komisyjek śledczych...
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    wybaczcie moje amatorskie pytanie (jakoz iz znawca prawa nie jestem),
    ale czy ta cala medialna szopka komisji sledczych jest w ogole legalna?
    dlaczego przedstawiciele organu ustawodawczego wchodza w kompetencje
    organow sadowniczych i zajmuja sie przesluchiwaniem osob?

    z ustawy o komisji sledczej:

    Art. 11.
    1. Każda osoba wezwana przez komisję ma obowiązek stawić się
    w wyznaczonym terminie i złożyć zeznania.

    Art. 11d.
    1. Przed rozpoczęciem przesłuchania należy uprzedzić osobę wezwaną
    o odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy
    i odebrać od niej przyrzeczenie; przyrzeczenia nie odbiera się,
    jeżeli zachodzą okoliczności wymienione w art. 189 Kodeksu postępowania
    karnego.

    wtf?
    zrobili sobie sadownictwo bis?