  • 1. Data: 2005-05-19 06:37:58
    Temat: pytanie - ślub-testament-spadek
    Od: "Elfi" <k...@o...pl>

    Witam wszystkich!
    Moje pytanie dotyczy sytuacji pana X i pani Y :)

    Zakładamy, że w/w ludzie zawierają związek małżeński na obecnych warunkach
    (jeżeli coś się zmieniło w przepisach).
    Pan X jako już starszy człowiek(pani Y też) sporządza testament dla swoich
    dzieci. Wymienia tylko troje dzieci nie uwzględniając żony.
    Czy w świetle obowiązujących przepisów dorobek (mieszkanie) pana X podlega
    jakoś podziałowi w przypadku śmierci w inny sposób niż w testamencie? Chodzi
    o to, czy pani Y nie wyciągnię ręki po mieszkanie a nawet jej wnuki i dzieci
    chociaż nie zostaną wszyscy uwzględnieni w testamencie?
    Proszę o pomoc. W jaki sposób zabezpieczyć taką sytuację ? Czy tylko
    intercyza rozwiązuję problem całkowicie?
    Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc
    Elfi

  • 2. Data: 2005-05-19 07:35:50
    Temat: Re: pytanie - ślub-testament-spadek
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "Elfi" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich!
    > Moje pytanie dotyczy sytuacji pana X i pani Y :)

    w razie smierci meza, zonie przyslugiwac bedzie prawo do zachowku.
    (jezeli wystapi z takim wnioskiem)
    sprawe mozna zalatwic umowa notarialna(oczywiscie za zycia malzonkow).
    intercyza w tym przypadku nic nie zmienia.

    pozdrawiam
    xmarcel

  • 3. Data: 2005-05-19 09:33:32
    Od: "elfi" <p...@o...pl>

    > w razie smierci meza, zonie przyslugiwac bedzie prawo do zachowku.
    > (jezeli wystapi z takim wnioskiem)
    > sprawe mozna zalatwic umowa notarialna(oczywiscie za zycia malzonkow).
    > intercyza w tym przypadku nic nie zmienia.

    Witam!
    Dziękuję za odpowiedź. W jakis sposób można to załatwić umową notarialną?
    Mieszkanie jest tylko i wyłącznie dorobkiem pana X (udokumentowane).
    Rozumiem, że o zachowek może wystąpić nawet ktoś z rodziny pani Y?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-05-19 10:11:54
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "elfi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za odpowiedź. W jakis sposób można to załatwić umową
    notarialną?

    zawiera sie umowe notarialna z uprawnionym ustawowo spadkobierca o
    niedziedziczeniu.
    szczegolow nieznam niestety

    > Mieszkanie jest tylko i wyłącznie dorobkiem pana X (udokumentowane).

    nieszkodzi, zonie ustawowo nalezy sie stosowna czesc

    > Rozumiem, że o zachowek może wystąpić nawet ktoś z rodziny pani Y?

    jej spadkobiercy

    pzdr
    xmarcel