  • 1. Data: 2004-08-19 09:17:46
    Temat: ptaszniki podlegające konwencji waszyngtońskiej - rejestracja?
    Od: kakrysa <k...@w...plBLOKADASPAMOWA>

    Witam
    Po 1 maja została znowelizowana ustawa, że nie trzeba już rejestrować
    bezkręgowców (a więc także ptaszników) - wcześniej było to wymagane
    (rejestrowało się chyba w UM).
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie, jak jest z ptasznikami
    wymienionymi w drugim załączniku Konwencji Waszyngtońskiej (CITES)?
    W skrócie chodzi o to, że papierek CITES ma poświadczać o tym, że
    zwierzę nie jest odłowione z natury, tylko jest z hodowli z niewoli.
    Wiem, że są na liście wszystkie Brachypelmy.

    A ja posiadam właśnie kilka małych Brachypelm (wiem, że są na 100% z
    hodowli) - czy ktoś wie, czy nadal konieczny jest papierek CITES, albo
    jak go ewentualnie zdobyć.
    I co z rejestracją - rejestrować czy nie?
    Czytałem o przypadku, że dziewczyna sprzedawała Brachypelmy na Allegro,
    w wyniku akcji Allegro i Policji, policjanci weszli do jej mieszkania,
    ale Brachypelmy były zarejestrowane (lecz nie posiadała papierów CITES),
    i nie zostały jej odebrane. Musiała tylko usunąć aukcje.
    Więc jak to jest w tym chorym kraju?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-19 15:21:16
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    kakrysa napisał(a):
    > Czytałem o przypadku, że dziewczyna sprzedawała Brachypelmy na Allegro,

    To chyba zbliżony przypadek:
    http://tinyurl.com/6e3p8

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2004-08-19 16:15:10
    Od: kakrysa <k...@w...plBLOKADASPAMOWA>

    Dnia 04-08-19 17:21, Użytkownik adamb napisał:
> [...]

    tak, w zwiazku z tym pisałem. ale znam tą dziewczynę z forum i pisała,
    że miała papiery, więc nic jej nie zrobili. teraz obdzwania komisariaty
    i naprostowuje ich. bo policja wpadla bez zadnego lekarza, nie
    wiedzieli, co jest czym i sie pogubili.

    wiec widac, jaka WP wiarygodna czasami.
    wiec nadal pytania aktualne.