  • 11. Data: 2003-02-12 16:15:48
    Temat: Re: przestepstwo komputerowe?
    Od: "rad" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:7mrk4v4880cmj730fh0bk2pg959o77e2kp@4ax.com...
    Wed, 12 Feb 2003 08:02:07 +0100, w <b2crha$jvq$1@inews.gazeta.pl>,
    "rad" <r...@w...pl> napisał(-a):

    [...]

    3500zł i "sporadycznie korzystałem z netu" -- LOL.
    Student 4 roku informatyki i "nie wiedziałem, nieświadomie" -- ROTFL.

    Nie wnikaj tak gleboko ;-)

    Rad

  • 12. Data: 2003-02-13 01:22:26
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b2d87j$bu$1@inews.gazeta.pl>, rad wrote:
    > Z góry dzi?kuj? za pomoc i porad?, ale sprawa si? nieco
    > skomplikowa?a - okaza?o si?, ?e ?aden z u?ytkowników (a? 20osób) nie
    > potwierdzi? mi tego, ?e udost?pni? mi has?o dost?powe. I dodatkowo si?
    > okaza?o, ?e dwóch u?ytkowników ponios?o straty poniewa? nie mieli op?acony
    > abonament i p?acili za czas sp?dzony w Internecie (??czne straty na 1200z?)
    > i to te osoby wnios?y skarg? do porkuratury. Warto te? dodaae, ?e z?o?ylem

    Chwila, bo ja cos nie rozumiem. Moze ja do konca nie rozumiem jak
    dziala ta usluga, ale co ma Twoje korzystanie z hasel ludzi poznanych
    na ICQ, do tego ze dwoch jakichs gosci nie wykupilo abonamentu i teraz
    maja pretensje ze naliczylo im za czas polaczen?

    Przeciez to sie kupy nie trzyma.

    I jeszcze zlozyli sprawe do prokuratury...

    > protoku? mediacyjny (jestem gotowy pokryae straty tych osób), lecz sprawa
    > jest z urz?du i poinformowano mnie, ?e musi byae wyja?niona do ko?ca. Czy da

    Dlaczego jest sprawa z urzedu?
    Kto doniosl i w ogole na czyja to niby ma byc szkode?
    Dialogu czy tych ludzi co ich poznales na ICQ?
    Oni najpierw dali Ci hasla, a potem na Ciebie doniesli ze Ty im
    wykradles hasla, i oni nie mogli korzystac bo Ty dzwoniles?
    To tak jakby Cie ktos zaprosil do domu i pozyczyl Ci rower a potem
    zglosil do prokuratury ze Ty sie wlamales i im ten rower ukradles.
    Nie masz logow z ICQ?
    Jesli przedstawisz logi, to sprawa byc moze moze przybrac zupelnie
    inny obrot. Ciekawe czy beda mieli alibi ze nie byli w tym czasie na
    necie. Nie beda mieli, bo pewnie dzwonili na ten swoj dialog ze
    swojego numeru, i billingi to potwierdza a ty tez jakos inaczej byles
    podlaczony w tym samym czasie (chodzi mi o moment dobrowolnego
    przekazania hasel) do netu i Twoje billingi z centali to udowodnia.

    A oni zeznali ze nie przekazali? Skaldanie falszywych zeznan - 3 lata.
    Toz to musza byc totalni idioci.

    Zupelnie inna sprawa jest to czy oni mieli prawo udostepniac haslo
    innym osobom. Nie znam umowy o swiadczenie tej uslugi w Dialogu, ale
    nawet jak jest tam taki zapis, to jest tylko umowa cywilna, i co
    najwyzej Dialog moze skarzyc, ale tylko ich a nie Ciebie, bo to z nimi
    podpisywal Dialog umowe, i jak mowie jest to tylko sprawa cywilna a
    nie z urzedu, bo to jest zwykle postanowienie umowy cywilnej. Na pewno
    nic wspolnego z pagarafaem o uruchamianiu impulsow.

    > si? unikn?ae sprawy w s?dzie i w jaki sposób? Je?li zrobi?em te szkody
    > nie?wiadomie (mo?liwe, ?e te has?a dost?powe dosta?em od osoby trzeciej nie
    > zdaj?c sobie z tego sprawy, ?e u?ytkownicy nie wyrazili zgody) czy mog?
    > zostaae pos?dzony jako winny? Je?li przegram spraw? czy mo?e mieae to wp?yw na
    > moj? edukacje (4 rok informatyki) ? Najbardziej si? boj?, ?e mog? zostaae
    > skre?lony z listy studentów.

    Bez przesady. Po pierwsze ta sprawa w ogole ma nikle podstawy, a po
    drugie w rzeczywistosci Ty nie popelsniles zadnego przestepstwa (choc
    niektorzy Ci tu na tej liscie to sugeruja). Osoba udostepnila Ci swoje
    hasla (czy mogla to powtarzam: jest to tylko sprawa umowy cywilnej
    miedzy nimi a Dialogiem i Tobie nic do tego), a potem zostales
    oskarzony o ich kradziez. Prawda kiedys wyjdzie na jaw i soby ktore
    zeznaly ze Ci nie udostepnily moga pojsc na 3 lata za skaldanie
    falszywych zeznan, a Ty bedziesz w tej sprawie zeznawal jako
    pokrzywdzony (przez falszywe oskarzenie).

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 13. Data: 2003-02-13 06:19:27
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 14. Data: 2003-02-13 09:34:13
    Od: "rad" <r...@w...pl>

    Racja :)

    THX MARCIN

    Przeczytalem o tym warunkowym zawieszeniu kary i wyglada, ze moglbym
    skorzystac z tego paragrafu. Nie bylem wczesniej karany - "wzorowy
    obywatel", jednoczesnie chcialem pokryc koszty tych dwoch osob, ktorym
    nabilem rachunek i udac, ze sprawa powstala przez moja nieswiadomosc. Moze
    sie uda? Czy wówczas bedzie wyrok w sprawie? Warunkowe zawieszenie sprawy =
    wyrok?

    Pozdrawiam
    RAD

  • 15. Data: 2003-02-13 09:44:30
    Od: "rad" <r...@w...pl>

    Witam

    Sprawa jest z urzedu - paragraf 285 i taka jest prawda. Te hasla (w Dialogu)
    daja Ci dostep do konta innego uzytkownika przez Internet - majac te hasla
    mozesz korzystac na czyjs koszt z Internetu lub jesli ma wykupiona usluge -
    staly abonament(a tak bylo w wiekszosci wypadkow) nie ponosil zadnych strat.
    Moja obrona opiera sie na tym, ze otrzymalem z Internetu te hasla od tych
    niby pokrzywdzonych osob, niestety zadna z nich (20 osob) tego nie
    potwierdzila a na liscie znalazla sie np. Straz Pozarna. Takze moja obrona
    moze sie teraz opierac na tym, ze otrzymalem te hasla od kogos o ktorym
    sadzilem ze jest wlascicielem konta (bo kontakty utrzymywalem przez Internet
    i nie widzialem na oczy tej osoby) i nieswiadomie (ze wyrzadzam koszty)
    korzystalem z tych hasel. Co sadzicie na ten sposob obrony?

    Pozdrawiam
    RAD

  • 16. Data: 2003-02-13 10:01:21
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 17. Data: 2003-02-13 18:47:29
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b2fpdp$ktj$1@inews.gazeta.pl>, rad wrote:
    > Sprawa jest z urzedu - paragraf 285 i taka jest prawda. Te hasla (w Dialogu)

    I sparaw zostala wniesiona przez urzytkownikow, a nie przez Dialog? Z
    tego co rozumiem to tak.

> [...]
    > staly abonament(a tak bylo w wiekszosci wypadkow) nie ponosil zadnych strat.

    Przede wszystkim: jak to wyglada, na jaki numer sie dzwoni, czy jest
    to 0-800?

    I to jest tak ze jesli ktos nie ma wykupinonegop ryczaltu, a dzwoni na
    ten numer, i wpisuje swoje haslo, to wtedy oplata nie jest naliczana
    na numer tego co dzwoni, a na wlasciciela hasel?

    Jelsi tok, an to cos - twoi nowi kumple z ICQ Cie wrobili. Powtarzam:
    logi z ICQ, iraz billingi z centtali ze wtedy byles na necie i osoba
    od ktorej dostales tez. Masz chociaz ich numery IP i dokladne godziny
    kiedy Ci te hasla dali?

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl
    Bush "won" 2000 elections with 537 Florida votes. More people where illegaly
    prevented to vote: http://www.gregpalast.com/detail.cfm?artid=122&row=1

  • 18. Data: 2003-02-14 10:24:21
    Od: "Pikmin" <p...@w...pl>

    Użytkownik "rad" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Moze
    > sie uda? Czy wówczas bedzie wyrok w sprawie? Warunkowe zawieszenie sprawy

    W tej sprawie jest bardzo niejasne właśnie nabicie rachunku tym dwóm osobom.
    Kłamią w żywe oczy, znam dobrze zasady działania Dialogu, i jeżeli nie mają
    wykupionego miesięcznego abonamentu, to nawet jak udostępnią Ci hasło i
    login, to i tak wdzwaniasz się na swój koszt, a nie ich !!!!
    Tak jest na 100 %, więc nikogo nie naciągnąłeś, pozostałe aspekty sprawy
    pomijam.

    pozdr
    Pikmin

  • 19. Data: 2003-02-14 11:31:12
    Od: "rad" <r...@w...pl>

    Nie masz racji - jest usluga dialnet standart gdzie placisz za czas spedzony
    w intenecie (otrzymujesz haslo i login)

    Pozdrawiam
    RAD

  • 20. Data: 2003-02-14 11:59:58
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    No dobra to jak to się stało, że ich prywatne konta znalazły się na
    Internecie. To raczej niemożliwe by znalazły się one bez ich zgody chyba, że
    przyjąć, iż ktoś dokonał włamania i je wykradł lub jakiś pracownik
    usługodawcy je wypuścił w świat. Tylko kto? i skąd?

    Hymmmm może mi kto to wytłumaczyć.

    Stan_Z