  • 1. Data: 2003-08-06 08:39:28
    Temat: prywatna korespondencja
    Od: lech<l...@i...pl>

    Czy żona włamując się do prywatnych skrzynek internetowych (nie
    wiem jakim sposobem), może wykorzystać materiały tam zdobyte jako
    materiał dowodowy w sprawie rozwodowej ?
    Czy nie jest to łamanie prawa do prywatnej korespondencji? Co można
    w takiej sytuacji zrobić i jak się bronić?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-08-06 10:17:09
    Temat: Re: prywatna korespondencja
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "lech" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy żona włamując się do prywatnych skrzynek internetowych (nie
    > wiem jakim sposobem),
    pewnie zainstalowała ci keyloggera (taki programik do przechwytywania
    wciśniętych klawiszy)
    > może wykorzystać materiały tam zdobyte jako
    > materiał dowodowy w sprawie rozwodowej ?
    > Czy nie jest to łamanie prawa do prywatnej korespondencji? Co można
    > w takiej sytuacji zrobić i jak się bronić?
    może, jednak włamanie do skrzynki to przestępstwo, ryzykuje więc tym, że po
    wygranej sprawie rozwodowej narazi się na konsekwencje karne.
    wskazówka co do obrony - e-maila łatwo spreparować

    burenezo

  • 3. Data: 2003-08-06 10:21:17
    Od: lech<l...@i...pl>

> [...]
    >
    > burenezo
    >
    > dzięki, a czy można określić jakie są te konsekwencje karne ?

    lech

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-08-06 13:09:32
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    takie:

    Art. 267 kodeksu karnego. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla
    niego nie przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do
    przewodu służącego do przekazywania informacji lub przełamując
    elektroniczne, magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w §
    1 lub 2 ujawnia innej osobie.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    burenezo

  • 5. Data: 2003-08-06 15:18:33
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    Jeżeli jest to sprawa rozwodowa, to wchodzić w to pewnie będzie podział
    majątku, może więc to podciągmnąć jako korzyść majątkową dla żony, wówcas
    można by rozważyć poniższy artykuł (zaznaczam jednak, że jest to nadto
    naciągane) ... ale szkodę napewno Tobie chce wyrządzić. No i nasówa się
    jeszcze pytanie, czy nie usuwała jakichś zapisów.

    Najważniejszą rzeczą jest jednak udowodnienie, że te e-maile, pochodzą z
    Twojej skrzynki pocztowej.

    Wątpliwość - rzeczy, informacje uzyskane za pomocą przestępstwa, nie powinny
    stanowić dowodu w sprawie.

    Porada - w sprawach rozwodowych dobrze mieć adwokata...

    Art. 287. § 1. kk - Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub
    wyrządzenia innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne
    przetwarzanie, gromadzenie lub przesyłanie informacji lub zmienia, usuwa
    albo wprowadza nowy zapis na komputerowym nośniku informacji, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    § 3. Jeżeli oszustwo popełniono na szkodę osoby najbliższej, ściganie
    następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    - Wojna jest ciężka,
    zwycięstwo jest smutne -

  • 6. Data: 2003-08-06 16:35:16
    Od: diodka <d...@U...pl>

    Użytkownik lech napisał:

> [...]
    > Czy nie jest to łamanie prawa do prywatnej korespondencji? Co można
    > w takiej sytuacji zrobić i jak się bronić?

    a nie prosciej ustawic haslo na baaardzo dlugie???

  • 7. Data: 2003-08-07 06:44:21
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    therion wrote:

    > Wątpliwość - rzeczy, informacje uzyskane za pomocą przestępstwa, nie
    > powinny stanowić dowodu w sprawie.

    Trzeba podkreślić słowa "nie powinny". Polskie prawo nie wprowadza
    takich ograniczeń, chociaż tym którzy naoglądali się za dużo
    amerykańskich filmów wydaje się inaczej.