    From: "konycek" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: protokół z rozprawy a zeznania świadka
    Date: 10 Feb 2006 13:06:18 +0100

    Dzisiaj uczestniczyłem w rozprawie przed Sądem w Wodzisławiu Śląskim jako
    oskarżony, nie korzystałem z pomocy adwokata. W momencie gdy Sąd pozwolił mi
    skorzystać z prawa do zadania pytania świadkowi zadając je opierałem się na tym
    co zeznał świadek i z którego to zaznań (istotnych moim zdaniem fragmentów)
    poczyniłem notatki. Po zadaniu pytań (i trzeba przyznać, że Sąd ani mnie ani
    odpowiadającemu świadkowi nie przerwał) Sąd w dość zdecydowanych (bardzo
    zdecydowanych - można wnioskować, że był zdenerwowany) słowach pouczył mnie, że
    moje notatki na których sie opieram nic nie znaczą i jak chcę to mogę je sobie
    robić, ale świadek zeznał to co jest w protokole i do tego sie mam odnosić. Po
    pewnej chwili od powrotu do rozprawy Sąd przerwał i zwrócił się do mnie z
    jeszcze jedna uwagą "że nie zgłaszałem żadnych uwag do protokołu".

    Jak to jest z tym protokołem?
    1. Są w nim zapisane słowa świadka w dużej części "zredagowane" przez Sędziego
    (Sędzia dyktuje do protokołu) i moim zdaniem czasem w sposób który odbiega od
    tego co powiedział świadek a czasami nawet mogący działać na moją niekorzyść.
    2. Kiedy mogę mieć wgląd do protokołu, mając na względzie to, że w czasie
    ropzrawy Sąd mi zarzuca, że nie odnosze się do tego co jest w nim zapisane tylko
    do własnych notatek a w sumie ja ani nikt inny na oczy nie widzi co miga na
    monitorze Sędziego i protokolanta. Mam wrażenie, że gdybym się zwrócił do Sądu
    aby mi pozwolił usiąść przy sobie abym miał wgląd na monitor (protokół) to
    wlepiłby mi 30 dni aresztu za obrazę.
    3. Skoro w czasie ropzrawy nie znam protokołu a co za tym idzie zdaniem Sądu
    "nie wiem co powiedział świadek" to przepraszam bardzo na podstawie czego mam
    zadawać pytania skoro słowa świadka zapisane w mojej pamięci popartej notatkami
    z zeznań są o kant d...py potłuc jak mawiała moja babcia a teraz i Sędzia.
    4. Kiedy mogę złożyć zastrzeżenia do protokołu? i czy warto?