  • 1. Data: 2011-03-25 22:40:27
    Temat: proszę o pomoc w prawie spadkowym
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!

    Matka (jej mąż nie żyje) ma córkę i syna.
    Z powodu złego prowadzenia syna (nie tolerowany rozwód i nie dbanie syna o
    własne dzieci)
    matka postanawia go wydziedziczyć i dom darowuje kilka lat temu córce w
    tajemnicy przed wszystkimi.
    Teraz się wydało.

    Przed rozwodem brat mieszkał w tym domu w dobudowanym piętrze.
    Wyposażył to piętro w centralne ogrzewanie i wymienił drzwi i okna na nowe.
    Potem po rozwodzie się wyprowadził, a jego żona i dzieci przez 5 lat
    mieszkały za darmo,
    nie płacąc za nic - ani ogrzewanie ani inne media. Teraz udało się ich
    wyprosić do tamtej rodziny.

    Jakie prawa ma syn do domu teraz oraz po śmierci matki? Czy siostra jest mu
    coś winna?
    Brat wchodzi do domu i odkręca grzejniki i drzwi, bo jego. Syn brata podczas
    odwiedzin kradnie
    akt darowizny domu.

    Co ma robić córka? Co matka? Zgłaszać kradzież?

    Będę wdzieczny za wskazanie drogi rozwiązania tej sprawy.
    Feromon

    PS. Jestem osobą nie związaną prawnie ze sprawą, jedynie staram się pomóc
    córce.

  • 2. Data: 2011-03-25 23:30:01
    Temat: Re: proszę o pomoc w prawie spadkowym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/25/2011 5:40 PM, Feromon wrote:
    > Witam!
    >
    > Matka (jej mąż nie żyje) ma córkę i syna.

    z kim? z nieżyjącym mężem czy kimś innym?

    > Z powodu złego prowadzenia syna (nie tolerowany rozwód i nie dbanie syna
    > o własne dzieci)
    > matka postanawia go wydziedziczyć

    kiepskie argumenty do wydziedziczenia, powiedziałbym, że żadne.
    poszukja w KC kiedy można spadkobiercę wydziedziczyc

    > i dom darowuje kilka lat temu córce w
    > tajemnicy przed wszystkimi.

    wolno jej, jej dom

    > Teraz się wydało.

    a to coś zmienia, po za awanturami i obrażaniem sie jednych na drugich?

> [...]
    > wyprosić do tamtej rodziny.
    >
    > Jakie prawa ma syn do domu teraz oraz po śmierci matki?

    to zalezy czyj był dom

    > Czy siostra jest
    > mu coś winna?

    zdecydowanie zachowek
    > Brat wchodzi do domu i odkręca grzejniki i drzwi, bo jego.

    nie są jego, co najwyzej można sie sprzeczać czy mu sie należy zwrot
    kosztów.

    > Syn brata
    > podczas odwiedzin kradnie
    > akt darowizny domu.

    to tylko swistek papieru nic nie warty.
    nastepny odpis dostaniesz u notariusza.

    > Co ma robić córka? Co matka? Zgłaszać kradzież?
    wziąc adwokata i pogadac czy sie opłaca zgłaszać.

    bo po za faktem kradziezy, trzeba miec jeszcze na to dowody.

    > Będę wdzieczny za wskazanie drogi rozwiązania tej sprawy.
    > Feromon
    >
    > PS. Jestem osobą nie związaną prawnie ze sprawą, jedynie staram się
    > pomóc córce.

    to zaporponuj im wizyte u jakiegos prawnika, niech ktos oceni czyj jest
    dom, ale skoro poszedł akt darowizny na córke, to znaczy, ze syn raczej
    nie miał "udziałów" w domu.
    Niech wam prawnik wytlumaczy dlaczego synowi za bardzo wchodzic do domu
    nie wolno, mimo ze wszystkm sie wydaje ze wolno, i co robic w takim
    przypadku.
    zaznajomienie lokalnych policjantow z sytuacja tez ulatwi sprawe, nie
    beda rznac durniow, jak nie beda wiedzieli na miejscu co z tym fantem
    zrobic.

  • 3. Data: 2011-03-27 14:39:13
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > z kim? z nieżyjącym mężem czy kimś innym?

    Trochę zagmatwałem, ale te dzieci z teraz nieżyjącem mężem są.
    Zresztą te dzieci już mają koło pięćdziesiątki.

    Dziękuję za pokierowanie, będę zgłębiał.
    Feromon

  • 4. Data: 2011-03-27 21:07:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    Matka za swojego życia moze z tym domem stanowiącym jak rozumiem jej
    wyłączną własność zrobić, co chce. Syn tam wchodząc i coś zabierając po
    prostu to kradnie. Z tym, że kradzież przez osobę najbliższą jest ścigana
    na wniosek, wiec matka musi taki wniosek złożyć. Aktu darowizny domu ukraść
    z domu się nie da, bo on jest u notariusza. W domu mógł być tylko odpis.

  • 5. Data: 2011-03-29 21:17:58
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > na wniosek, wiec matka musi taki wniosek złożyć. Aktu darowizny domu
    > ukraść z domu się nie da, bo on jest u notariusza. W domu mógł być tylko

    Kradzież odpisu nie jest kradzieżą?

    Feromon

  • 6. Data: 2011-03-29 21:24:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:imo8u2$b9l$1@inews.gazeta.pl...

    > Kradzież odpisu nie jest kradzieżą?

    W zasadzie nie jest, bo odpis wartości materialnej nie ma. Jest ukryciem
    dokumentu, którym nie ma się wyłącznego prawa rozporządzać.

  • 7. Data: 2011-03-29 21:26:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W zasadzie nie jest, bo odpis wartości materialnej nie ma. Jest ukryciem
    > dokumentu, którym nie ma się wyłącznego prawa rozporządzać.

    I trochę sie zagalopowałem, bo w tym wypadku jest to ścigane z urzędu -
    art. 276 kk,