  • 1. Data: 2004-05-02 02:38:30
    Temat: prosba o sugestie
    Od: "Marek" <p...@g...pl>

    Witam,

    Mam prośbę o sugestie:

    Jak nazwalibyście przedmiot ochrony następujących przestępstw:

    - kto zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub
    przekazywanie takich danych (art. 268a. § 1, art. 269. § 1 KK)

    - kto zakłóca pracę systemu komputerowego lub sieci teleinformatycznej (art.
    269a)

    A więc jak nazwalibyście dobro prawne, które te przepisy mają za zadanie
    chronić?

    Moje propozycje:

    - Niezakłucalność pracy systemu komp.? Byłby to neologizm, nie wiem czy
    poprawny...

    - Nietykalność, nienaruszalność? nie oddają istoty...

    - Poprawność pracy systemu komp.?

    W literaturze brak propozycji...

    Wdzięczny będę za sugestie

    Pozd.

    PN

  • 2. Data: 2004-05-02 02:54:08
    Temat: Re: prosba o sugestie
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > poprawny...
    >
    > - Nietykalność, nienaruszalność? nie oddają istoty...

    jak bym zostawił niezakłócalność pracy systemu komputerowego.

  • 3. Data: 2004-05-02 12:50:31
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Jak juz tak cie nauczyli wyszstko zostawiac to chociaż nie zostawiaj cytatów

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2004-05-02 19:08:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Bezprawna ingerencja w proces przetwarzania danych?

  • 5. Data: 2004-05-03 10:36:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 May 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Marek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >+ news:c71mvb$d3g$1@inews.gazeta.pl...
    >+
    >+ Bezprawna ingerencja w proces przetwarzania danych?

    ...chyba powinno być samo "przetwarzanie danych" ?
    (pytanie nie było o "przestępstwo" a "dobro" :)

    pozdrowienia, Gotfryd