  • 1. Data: 2004-05-01 23:00:31
    Temat: Przekazywanie danych osobowych
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Jak jest naprawdę z tą ustawą o przekazywaniu danych osobowych?.Gdzie jest
    prawdziwa i rzeczowainformacja na ten temat?.Kto może a kto nie może
    przekazywać danych osobowych?.Czy TPSA może przekazać firmie Kruk lub
    innej?.Czy cyfra plus może przekazać firmie Kruk lub innej?.Czy firmy mogą
    sobie doliczać koszty z kosmosu tak,że z 50 zł robi się 500?.Co wolno a
    czego nie tym Krukom i innym?.Co wolno a co nie Tepsie,Cyfrze,energetyce.I
    kto do cholery wprowadził tren cały burdel?!!.Czy wejście Polski do UE coś
    zmieniło w tym zakresie na gorsze lub na lepsze?.Proszę o odpowiedz lub
    linki jakieś.
    Dziękuję

    --
    Stanisław

  • 2. Data: 2004-05-02 08:19:35
    Temat: Re: Przekazywanie danych osobowych
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sg wrote:

    > Jak jest naprawdę z tą ustawą o przekazywaniu danych osobowych?.

    ciekawe pytanie

    www.giodo.gov.pl, ale to ich zdanie

    > Kto może a kto nie może przekazywać danych osobowych?

    nikt nie wie

    > Czy TPSA może przekazać firmie Kruk lub innej?

    jw. GIODO twierdzi że nie, uzyskał taki wyrok sądu - ale nieprawomocny;
    inni (moim zdaniem mają rację) że tak

    > Czy cyfra plus może przekazać firmie Kruk lub innej?

    jw

    > Czy firmy mogą
    > sobie doliczać koszty z kosmosu tak,że z 50 zł robi się 500?

    nie

    > Co wolno a czego nie tym Krukom i innym?Co wolno a co nie
    Tepsie,Cyfrze,energetyce.I
    > kto do cholery wprowadził tren cały burdel?!!

    Jaki burdel?

    KG

    PS po ?, ! nie stawia się kropki

  • 3. Data: 2004-05-03 10:48:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 May 2004, kam wrote:

    >+ sg wrote:
    [...]
    >+ > Czy firmy mogą
    >+ > sobie doliczać koszty z kosmosu tak,że z 50 zł robi się 500?
    >+
    >+ nie

    wKF: zależy od definicji kosmosu, IMHO :) A nuż pytający miał
    na mysli usługę kancelarii prawnej do której może RÓWNIEŻ
    pójść i za 500 zł wysłać ją na proces np. w swoim zastępstwie.
    "przegrywający zapłaci", prawda ? :)

    A poza tym zgadzam się z przedstawionym opisem :)

> [...]
    Tepsie,Cyfrze,energetyce.
    >+ > I kto do cholery wprowadził tren cały burdel?!!

    Hm... podywagujmy "co poeta pytający mógł mieć na myśli".
    Windykację ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-05-03 11:42:07
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Dość enigmatyczne są te wasze wypowiedzi tak ja całe to pseudo prawo w RP.Ja
    nie chcę się migać od odpowiedzialności ale nie mam ochoty być wyprowadzony
    w pole właśnie przez to prawo,które nic nie ma wspólnego ze
    sprawiedliwością.Jeżeli jakaś firma typu tepsa czy cyfra czy inne diabelstwo
    budzi się po latach i żąda zaległych świadczeń które są według niej a nie
    zawsze jest to prawdziwe chcę mieć prawo obligatoryjne do rzetelnych
    informacji np. o terminie przedawnienia itp.Szczytem szczęścia byłoby gdyby
    firmy postępowały zgodnie z prawem i nie próbowały wyłudzić zaległych
    świadczeń bez względu na okoliczności.Tymczasem firmy działaja na
    zasadzie-postraszymy ludka może zapłaci-nawet nie chce im się sprawdzić
    dokładnie czy wierzytelności rzeczywiście istnieją.
    Ja osobiście uważam,że przekazywanie tzw. danych osobowych nie powinno mieć
    miejsca gdyż powinny one służyc i być przetwarzane dokładnie w zakresie
    umowy.Jeżeli mam abonament to oczywiście potrzebny jest adres i nazwisko ale
    już numer butów i świadectwo chrztu na pewno nie!.Niektóre firmy żądają
    podpisania weksla in blanco -dlaczego w odpowiednim terminie nie jest on
    wypełniony kwotą zaległości ?.Tu nie ma żadnych już wątpliwości co do
    dalszego trybu postępowania.

  • 5. Data: 2004-05-03 21:34:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sg wrote:

> [...]
    > informacji np. o terminie przedawnienia itp.Szczytem szczęścia byłoby gdyby
    > firmy postępowały zgodnie z prawem i nie próbowały wyłudzić zaległych

    Ale skorzystanie z zarzutu przedawnienia jest prawem, a nie obowiązkiem
    dłużnika. Przedawnienie nie oznacza że dług przestaje istnieć. Istnieje
    nadal, może być dochodzony przed sądem, jeśli dłużnik nie będzie się
    bronił zapadnie niekorzystny dla niego wyrok.

> [...]
    > miejsca gdyż powinny one służyc i być przetwarzane dokładnie w zakresie

    Wyegzekwowanie nalezności z umowy jest przecież przetwarzaniem w tych
    granicach. Także przelew wierzytelności, a w ślad za tym udostępnienie
    danych, bo jest to nierozerwalnie ze sobą powiązane. Nie można sprzedać
    wierzytelności (co jest w zasadzie dozwolone bez zgody dłużnika) bez
    przekazania informacji o osobie dłużnika. A że GIODO i sąd
    administracyjny ostatnio wymyślił że jest inaczej, zdaniem niektórych
    nieco przekraczając swoje kompetencje, to inna sprawa (która spowodowała
    nieco szumu) i na razie nie wiadomo jak się zakończy.

    > Jeżeli mam abonament to oczywiście potrzebny jest adres i nazwisko ale
    > już numer butów i świadectwo chrztu na pewno nie!

    Zgadzam się.

    KG

  • 6. Data: 2004-05-03 22:59:19
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    bronił zapadnie niekorzystny dla niego wyrok.
    A jak mam się bronić jak nawet nie dostałem zawiadomienia o terminie
    rozprawy oraz gdzie ona się odbyła?!!!.
    Dostałem tylko potem wyrok listownie?.Są oczywiście terminy odwołań ale kto
    ma czas włóczyć się po Polsce po sądach?

  • 7. Data: 2004-05-03 23:02:50
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    wierzytelności (co jest w zasadzie dozwolone bez zgody dłużnika) bez
    przekazania informacji o osobie dłużnika. A że GIODO i sąd

    Jakoś nic mi nie wiadomo o tym aby firmy typu Kruk kupowały długi-raczej
    dorabiają się na bezpłatnym nękaniu dłużników których dane bezmyślne firmy
    przekazują tylko za obietnicę sciągnięcia wierzytelności.Czyli jak się uda
    to kasa po pałam a jak nie to sorry..

  • 8. Data: 2004-05-04 05:37:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sg wrote:
> [...]
    > Dostałem tylko potem wyrok listownie?.Są oczywiście terminy odwołań ale kto
    > ma czas włóczyć się po Polsce po sądach?

    Wystarczy napisać - wnieść sprzeciw od wyroku.

    KG