    From: k...@y...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prośba o pomoc prawną [CENTRALWINGS - OSZUSTWO]
    Date: Thu, 24 Jul 2008 02:52:48 -0700 (PDT)

    Bardzo proszę o doradztwo w poniższym problemie.

    w kwietniu 2008 zarezerwowałem bilet na lot londyn gatwick - kraków na
    dzień 18.07.2008. w pierwszym tygodniu lipca Centralwings kasuje lot i
    przenosi lot na kolejny dzień 19.07.2008 , ok - nie ma większego
    problemu. 17 lipca 2008 jeden z przedstawicieli tych haniebnych linii
    dzwoni do mnie i oferuje 300 PLN za to że zgodzę się polecieć w innym
    terminie aniżeli 19.07.2008!!! Oczywiście nie wyrażam zgody na
    kolejne zmiany a telefonista zaprasza mnie na lot zapewniając że lot
    odbędzie sie według planu. W rozmowie telefonicznej, telefonista
    dodaje że będzie inny-mniejszy samolot dlatego oferują taką zmianę....
    A teraz kulminacja wybryku Centralwings:
    19.07.2008 lotnisko Londyn-Gatwick , do odprawy zgłaszamy się według
    rozkładu , odprawa odbywa się dosyć opieszale.W pewnym momencie
    obsługa lotniska (na lotnisku nie ma ani jednego przedstawiciela
    haniebnych linii Centralwings) oświadcza iż nie ma już miejsc w
    samolocie i ostatnie 10-15 osób nie poleci tym razem.....Na lotnisku
    pozostają starsi ludzie, dzieci, młoda para która nazajutrz ma się
    pobrać,ja z chorym dzieckiem...Brak jakiegokolwiek zainteresowania
    haniebnych linii Centralwings, nic , po prostu mają nas w d...
    W poniedziałek dodzwoniłem się do ich centrum obsługi, powołują się na
    paragraf 22 swojego regulaminu: http://www.centralwings.com/pl/130/index.html#24
    tzw. OVERBOOKING (sprzedaż większej ilości biletów niż jest miejsc w
    samolocie) , jednak w tym wypadku mijają się z prawdą , podstawili po
    prostu inny mniejszy samolot nawiasem mówiąc co by było gdyby
    podstawili jakiś dwumiejscowy szybowiec...też by powoływali sie na
    Overbooking???

    Bardzo proszę o radę jak rozegrać tą sprawę? Jak ich skutecznie
    ukarać?? Toż to zwykli pospolici, przestępcy.
    Jaka instytucja chroni praw pasażerów, przecież to jest rozbój w biały
    dzień??