  • 1. Data: 2004-12-09 08:48:38
    Temat: projekty rozbórek
    Od: "User of Internet" <U...@w...pl>

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA i INFRASTRUKTURY
    z dnia 23 czerwca 2003 r.
    w sprawie wzorów: wniosku o pozwolenie na budowę, oświadczenia o posiadanym
    prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane i decyzji o
    pozwoleniu na budowę
    określa, że do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę należy dołączyć:
    1) zgodę właściciela obiektu,
    2) szkic usytuowania obiektu budowlanego,
    3) opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,
    4) opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
    5) pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne
    dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi,
    6) w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu,
    7) upoważnienie udzielone osobie działającej w moim imieniu.

    moje wątpliwości budzi punkt 6. Co oznacza "w zależności od potrzeb"?
    Czy są jakieś odrębne przepisy, które określają jakie obiekty budowlane
    wymagają projektów rozbiórek, a jakie nie?
    Kto jest kompetentny do przygotowania takiego projektu?

    z góry dziękuje za podpowiedzi

  • 2. Data: 2004-12-09 13:37:04
    Temat: Re: projekty rozbórek
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

    Użytkownik "User of Internet" <U...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymagają projektów rozbiórek, a jakie nie?
    > Kto jest kompetentny do przygotowania takiego projektu?

    Prawo Budowlane

    Art. 31.
    1. Pozwolenia nie wymaga rozbiórka:
    1) budynków i budowli - niewpisanych do rejestru zabytków oraz nieobjętych
    opieką konserwatorską - o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od
    granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości;