  • 1. Data: 2005-01-03 23:39:44
    Temat: problem z ogrzewaniem w wynajmowanym lokalu - dlugie
    Od: "darek" <darek_sin@_No-spumik_czat.onet.pl>

    witam

    fakty:

    wynajmuje od pewnej firmy lokal 70m2 na dzialalnosc uslugowa

    place tej firmie
    co miesiac czynsz + energia cieplna + energia elektryczna
    co 3 miesiace dodatkowo woda + sciek

    z umowy wynika ze za ogrzewanie mam placic wg rachunku z firmy cieplowniczej
    nigdy nie widzialem na oczy zadnej faktury z firmy cieplowniczej

    za smieci place bezposrednio innej firmie

    mialem 2 kaloryfery typ grzejnika hmmm.... rura z przyspawana spirala
    dookola - to takie grzejniki starego typu,
    spotykane glownie w starym budownictwie lub w halach/ warsztatach

    w moim lokalu nie mam zadnych urzadzen pomiarowych energii cieplnej

    teraz w moim lokalu mam 14-18 stopni
    za ogrzewanie ( jesli mozna nazwac to ogrzewaniem ) od 15 do 30 listopada
    zaplacilem 300zl brutto

    musze siedziec w kurtce, mam lodowate rece
    jestem chory - problemy reumatologiczne (stawy) przed swietami dopadla mnie
    angina
    ilez mozna w takim zimnie siedziec !!!???

    jak narazie z roznych powodow lokalu nie moge zmienic

    opis problemu:

    ok 15 wrzesniu nastapila awaria ogrzewania, wyciek z kaloryfera, odcieli mi
    ogrzewanie
    ok 15 pazdziernika po mojej interwencji wlaczyli 1 kaloryfer , to bylo
    zdecydowanie za malo wiec interweniowalem
    ok 15 listopada ( nie bylo mnie w firmie - byl pracownik ) zrobili cos co
    wprawilo mnie w oslupienie, nie wiedzialem czy mam sie smiac czy plakac
    oba kaloryfery zostaly zdemontowane i w ich miejsce wstawili zwykle rury
    takie same jak rury ktore doprowadzaja wode do "kaloryferow"

    rury sa gorace ale ich wydajnosc grzewcza jest znikoma !!!

    poprosilem na pismie o:
    wyjasnienie sytuacji, zwiekszenie mocy grzewczej,

    oraz w osobnym pismie wyjasnie jak mnie rozliczaja za ta energie

    jako odpowiedz dostalem ( w max uproszczeniu )

    rozliczenie nie uleglo zmianie - zadnych wyjasnien
    ogrzewanie wczesniej bylo zbyt wydajne a teraz jest wystarczjace

    pytanie:

    co mozna z tym zrobic? czy cos mozna?
    podobno jak temp jest nizsza niz 18 stopni to mozna nie placic? ale to chyba
    tylko w lokalu mieszkalnym

    bardzo prosze o pomoc bo nie mam juz zadnych pomyslow

    pozdrawiam
    darek