    From: kesser <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z lesingodawca prawo wlasnosci pojazdu
    Date: Tue, 20 Apr 2004 11:46:01 +0200

    Witam
    Problem jest nastepujacy:
    Na podstawie faktury proforma nabylem samochod od leasingodawcy, auto
    kupilem ale skredytowalem je tzn. fizycznie pieniadze przeszly z banku do
    leasingodawcy. Auto jest w kredycie zostal ustanowiony zastaw itd. Po
    dwoch latach dzwoni pan z leasingu do mnie, ze jeszcze mu jakas kwota
    zostala do uregulowania. W lipcu 2002 monitowalem faxem ze nadal nie
    otrzymalem orginalu faktury ani kompletu kluczykow od
    leasingodawcy(kontakt telefoniczny byl nie mozliwy nigdy nikogo tam nie
    bylo) do tej pory nie otrzymalem kluczykow ani faktury. Facet straszy, ze
    to przestepstwo (na jakiej podstawie przerejestrowano samochod) bo faktura
    proforma nie jest dokumentem ksiegowym. Zgadza sie ale to jest jedyna
    procedura bank musi miec podstawe do uruchomienia kredytu a leasingodawca
    nie wystawi orginalnej faktury do czasu otrzymania zaplaty. Cala procedura
    kredytu zalatwiana byle przez bank lacznie z wydzialem komunikacji.
    Czy moze leasingodawca cos mi zrobic, tym bardziej ze ocknol sie po 2
    latach?
    k...@g...pl

    PS: Facet odnioslem wrazenie ze zle policzyl kwote wykupu i tu tkwi
    problem. Wydaje mi sie ze prawnie to jego problem ze zle wyliczyl. To
    wyglada dla mnie tak jakbym kupil auto od kowalskiego np. ugadujemy sie na
    10 tys. a po dwoch latach sprzedawca dzwoni zebym mu doplacil 2000 bo mu
    sie przypomnialo, ze w ogloszeniu sprzedazy nie bylo radia a on zapomnial
    wyjac.