  • Date: Thu, 22 Dec 2005 17:54:29 +0100
    From: Qlfon <r...@X...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z fakturą po remoncie mieszkania

    Witam,
    Człowiek, który remontował nam mieszkanie wystawił nam dwie faktury
    każda na kwotę 6000 zł (czyli łącznie 12000 zł). Do jednej z nich
    zażądał dopłacenia 7% podatku (za usługę). Odmówiłam dopłacenia tej
    kwoty z dwóch powodów:

    1) zanim zdecydowaliśmy się na jego usługi poprosiliśmy o wycenę
    poszczególnych elementów robót - wycenę dostaliśmy z określonymi kwotami
    i za takie kwoty zgodziliśmy się na współpracę - nigdzie nie było
    napisane, że to kwoty netto, okazało się to dopiero teraz, a remont
    zaczęliśmy w lutym 2005 (zastanawiam się, czy ja musiałam o tym
    wiedzieć, czy on powinien mnie o tym poinformować),

    2) faktury są wystawione łącznie na 12000 zł, ale za każdym razem kiedy
    dostawał od nas pieniądze braliśmy od niego pokwitowanie; kwota na
    pokwitowaniach to 14000 zł. Ja nie chcę faktury na kolejne 2000 zł i nie
    chcę dopłacać w/w podatku, niech sobie to z nawiązką pokryje z tych 2000 zł.

    Okazuje się teraz, że człowiek ten straszy mnie sądem, jeżeli nie
    dopłacę mu tych 7% podatku. Czy muszę się czegoś w związku z taką
    sytuacją obawiać? Dodam, że niestety nie mamy umowy na usługi, które dla
    nas wykonał. I chyba to jest największy minus całej tej sytuacji.

    Proszę o Wasze uwagi na ten temat. Gdyby ktoś chciał skontaktować się na
    priva, proszę o pominięcie X-ów w adresie.

    Dziękuję i pozdrwiam