  • 1. Data: 2003-01-09 12:04:30
    Temat: Jak zostać biegłym sądowym
    Od: d...@p...onet.pl

    Jakie warunki należy spełnić aby zostać biegłym sądowym.
    Proszę o informacje.
    Dziekuję
    Darek M.

  • 2. Data: 2003-01-09 12:35:42
    Temat: Odp: Jak zostać biegłym sądowym
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > Jakie warunki należy spełnić aby zostać biegłym sądowym.
    > Proszę o informacje.

    gdzie są biegli? przed chwilą byli pytali o kwotę wyjściową ? hmm

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-09 13:27:43
    Temat: Re: Jak zostać biegłym sądowym
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sandra napisał:
    > Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:4...@n...onet.pl...

    > gdzie są biegli? przed chwilą byli pytali o kwotę wyjściową ? hmm

    Sandra, czy ty nie przesadzasz czasem????
    Co to, jakis stały dyżur biegłych tu obowiązuje?

    Darek zapytał o 13:04 a Ty o 13:35 juz sie niecierpliwisz.
    A po 24 godzinach to zaczniesz chya strzelać :-)

    Taki biegły to nie ma nic do roboty tylko pl.soc.prawo monitoruje :-))

    Maddy (monitorong off)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-09 13:50:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik d...@p...onet.pl napisał:
    > Jakie warunki należy spełnić aby zostać biegłym sądowym.
    > Proszę o informacje.

    "
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
    z dnia 8 czerwca 1987 r.
    w sprawie biegłych sądowych i tłumaczy przysięgłych.

    Biegli sądowi
    § 12. 1. Biegłym może być ustanowiona osoba, która:
    1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i
    obywatelskich,
    2)ukończyła 25 lat życia,
    3)posiada teoretyczne i praktyczne wiadomości specjalne w danej gałęzi
    nauki, techniki, sztuki, rzemiosła, a także innej umiejętności, dla
    której ma być ustanowiona,
    4)daje rękojmię należytego wykonywania obowiązków biegłego,
    5)wyrazi zgodę na ustanowienie jej biegłym.
    2. Posiadanie wiadomości specjalnych powinno być wykazane dokumentami
    lub innymi dowodami. Ocena, czy posiadanie wiadomości specjalnych
    zostało dostatecznie wykazane, należy do prezesa.
    orzeczenia sądów
    § 13. W razie potrzeby ustanowienia biegłego, prezes może w
    szczególności zwrócić się do właściwych stowarzyszeń lub organizacji
    zawodowych, przedsiębiorstw państwowych, instytucji, szkół wyższych oraz
    urzędów państwowych o wskazanie osób posiadających teoretyczne i
    praktyczne wiadomości specjalne w danej gałęzi nauki, techniki, sztuki,
    rzemiosła, a także innych umiejętności."

    Było jedna nowelizacja -zdaje sie zamineniono "wojewódzkie" na
    "okręgowe" w związku z reforma sądownictwa.

    Generalnie wszystko zależy od:
    opinii prezesa sądu
    Twojego uporu i siły przekonywania ;-)

    powodzenia

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-09 14:30:58
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avjtcl$m1j$...@n...tpi.pl...

    > Taki biegły to nie ma nic do roboty tylko pl.soc.prawo monitoruje :-))

    oczywiście ,że nie siedzą na grupie:-) a swoją drogą to mam rozumieć ,że
    lepsze czasy nastały? hmm:-)
    uprzejmie przepraszam za ten monit:-)

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-09 15:01:43
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    [...]
    > Generalnie wszystko zależy od:
    > opinii prezesa sądu
    > Twojego uporu i siły przekonywania ;-)

    Można też być powoływanym na biegłego ad hoc przez sąd dowolnego szczebla (a
    także urząd administarcji państwowej, który prowadzi postępowanie, np.
    antymonopolowe) do konkretnej sprawy i każdorazowo zaprzysięganym, jako i ja
    obsługuję pół
    Polski przekazywany sobie przez Sądy z rąk do rąk i opędzić się nie mogę.

    Na szczęście jestem w komfortowej sytuacji, bo "nie muszę", a ewentualnie
    "mogę" jak mi się będzie chciało. Do tego mogę dyktować ceny (pośrednio - bo
    stawki godzinowe są zdeterminowane) i terminy. A dziedzina wydawałoby się
    prozaiczna - telekomunikacja. Jesteście sobie w stanie wyobrazić ile w
    sądach leży spraw o niezapłacone rachunki rzędu kilku, kilkunastu lub
    kilkudziesięciu tysięcy za pogaduszki z 0-700?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl