  • 1. Data: 2005-07-28 20:32:09
    Temat: prezes społeczny w sp z o.o.
    Od: "CentrumIT" <c...@v...pl>

    czy jest jakaś możliwość zostania prezesem społecznym bądź jakimś udziałowcem
    czy pełnomocnikiem itp w sp z o.o. i nie być na liście płac oraz nie odprowadzać
    ZUSu?

    Pzdr
    NET

  • 2. Data: 2005-07-29 06:53:08
    Temat: Re: prezes społeczny w sp z o.o.
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Posiadanie udziałów w sp. z o.o., bycie członkiem władz spółki (zarząd -
    rada nadzorcza) i stosunek pracy ze spółką to trzy sprawy nie powiązane z
    sobą.
    Można mieć udziały i nie pracować w spółce, ani nie być członkiem władz.
    Można nie mieć udziałów i byc np. prezesem i można być członkiem władz nie
    będąc pracownikiem itd we wszystkich kombinacjach.
    Poczytaj kodeks spółek handlowych.
    Jacek

  • 3. Data: 2005-07-29 07:52:32
    Od: "alibaba" <q...@q...pl>

    > i nie być na liście płac oraz nie odprowadzać
    ZUSu?

    >Pzdr
    >NET

    Pozostaje pytanie o mozliwosci odzyskania swoich pieniedzy przez
    wierzycieli spolecznego prezesa sp zoo:)
    Moze lepiej wyjechac z tego kraju, niz zyc w swiecie spolecznych prezesow i
    niesplaconych dlugow rujnujacych nasza gospodarke?

    MaDarten

  • 4. Data: 2005-07-29 13:17:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "CentrumIT" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > czy jest jakaś możliwość zostania prezesem społecznym [...]
    > i nie być na liście płac oraz nie odprowadzać ZUSu?

    Możesz pełnić funkcję prezesa i nie pobierać wynagrodzenia (brak umowy o
    pracę), ale urząd skarbowy może doliczyć do przychodu spółki wartość
    wynagrodzenia jakie normalnie prezes by pobierał i od tego dodatkowego
    przychodu naliczyć podatek. Nie wiem jakie kwoty wchodziłyby w rachubę,
    ale gdyby wzięli pod uwagę pensje prezesów dużych spółek np. PKN czy PZU
    (wiem, bez sensu, ale mowa o urzędnikach skarbowych więc kto wie...) to
    sam wiesz co to oznacza. Bezpieczniej dla spółki byłoby zatrudnić cię na
    umowę z jakimś małym wynagrodzeniem. Dopytaj na pl.soc.prawo.podatki.

    Alek

  • 5. Data: 2005-07-30 06:36:10
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zupełnie nie rozumiem, co ma piernik do wiatraka. Za długi spółki prezes
    odpowiada całym swoim majątkiem osobistym niezależnie czy pobiera
    wynagrodzenie, czy nie (poza przypadkami opisanymi w ksh). Jak spółka jest
    "na rozruchu" to chyba naturalne jest, że koszty chcą mieć małe.
    A jak ktoś planuje nie płacić długów to i tak to zrobi tak czy inaczej.
    Jacek