    From: |Pio| <p...@n...nodomain>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie/paten utworow muzycznych
    Date: Tue, 03 May 2005 12:32:11 +0200

    jest sprawa..
    od poczatku
    jest sobie zespol zalozony przez paru kumpli, wymyslaja sobie linie
    melodyczna, wokal itp i potem to graja gdzies po klubach.
    zespol jest na razie amatorski - ale w planach ma wydanie czegos tam i
    "pokazanie sie"...
    no i napisali koledzy pare piosenek, i tu sie zaczely schody...
    /jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze.../
    jeden z nich poszedl do Uredu Patentowego /czy gdzie tam sie rejestruje
    utwory intelektualne/ i zarejestrowal linie melodyczna i wokal _na
    siebie_ /nie wiem dlaczego i w jaki sposob reszta do tego dopuscila...
    ale stalo sie/ no i dalej - koledzy sie poklocili i delikatnie mowiac
    usuneli ww. _teraz juz wlasciciela praw do utworow_ z zespolu...

    no i padlo pytanie do mnie- co maja zrobic?
    teoretycznie nie wolno im grac tych "utworow" bo prawa ma kto inny - a z
    racji sklocenia na pewno izgody na ich wykorzystywanie nie udzieli...

    jak "uwspolnic" ten patent? albo w ogole uniewaznic... - w koncu wszyscy
    sa wspolautorami - nawet dokladnie wiadomo kto zrobil co.. ale jak to
    udowodnic? tylko droga sadowa?