    From: ajron <a...@w...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie, odszkodowanie ...
    Date: Fri, 20 Aug 2004 12:44:53 +0000 (UTC)

    Witam grupowiczow!

    Jakis czas temu naspisalem program, ktory skladal sie z programu glownego
    oraz modulow. Umiescilem go w internecie, wraz z modulami innych autorow,
    ktorzy prosili o wlaczenie ich dziela do calosci. Program opatrzylem
    etykietka freeware. Oprocz tego umiescilem kody zrodlowe czesci modulow nie
    dolaczajac zadnego dokumentu mowiacego o prawach czy ograniczeniach. Na
    stronie internetowej umiescilem tez kilka innych swoich programow, przy
    ktorych nie dalem zadnej informacji o licencji, itp.

    Jakis czas pozniej pojawil sie w internecie nowy pakiet, ktory zawieral
    program o ktorym mowa wraz z modulami (ten nazwany freeware) oraz inny
    program ze strony, dla ktorego charakteru licencji nie podalem. Znajdowal
    sie tam tez modul o identycznej nazwie jak jeden z moich modulow, ale byl
    to zupelnie inny program. Nie wiem na ile jest to pogwalcenie praw
    autorskich (moze w ogole nie jest), ale chcialem opisac sytuacje od
    poczatku do konca ;). Najwazniejsze jednak dla mnie, iz program glowny, o
    ktorym mowa zostal zmodyfikowany (konkretnie usunieta zostala weryfikacja
    autentycznosci modulow).

    Przez pewien czas program krazyl sobie spokojnie w internecie, lecz nie
    mialem do niego zastrzezen nawet pomimo tej modyfikacji. Niedawno
    dowiedzialem sie, iz ma on zostac wydany na plycie CD jednej z gazet. Aby
    nie robic problemow gazecie i sobie napisalem za wczasu do redakcji tejze
    gazety, iz pakiet, ktory chca wydac zawiera zmodyfikowana wersje mojego
    programu i nie zgadzam sie na jego rozpowszechnianie. Nie otrzymalem na
    list zadnej odpowiedzi. Zabawilem sie wiec w detektywa i chcialem przyjrzec
    sie gazecie blizej. Jakie bylo moje zdumienie ;) gdy okazalo sie, iz gazeta
    ta wydala juz wczesniej jedna z wersji pakietu, zawierajaca (wg mnie)
    uchybienia o ktorych pisalem wyzej.

    Czy ktos moglby mi wytlumaczyc jak calosc wyglada od strony prawnej i czy
    moge wystepowac do gazety o odszkodowanie oraz co w ogole w takim przypadku
    nalezy uczynic.

    Pozdrawiam,
    Rafal.

    --