eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo autorskie do tekstu stworzonego w ramach umowy - pytanie. › prawo autorskie do tekstu stworzonego w ramach umowy - pytanie.
    From: "Adam" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie do tekstu stworzonego w ramach umowy - pytanie.
    Date: Sat, 21 Nov 2009 15:18:50 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam Was,

    Podpisałem umowę z firemką, która miała mnie pozycjonować w googlach. W ramach
    umowy mam m.in. :

    "1. Ciągłe pozycjonowanie .... (tu opis tego ..)
    2. Utworzenie konta dla statystyk Serwisu, w celu odpowiedniego monitoringu
    efektywności pozycjonowania
    3. Stworzenie odpowiednio nasyconej treści, oraz optymalizację kodu witryny pod
    kątem wyszukiwarek."

    Co do opłat, to dotyczą one tylko punktu 1.

    Generalnie, "współpraca nie układa się" - to mało powiedziane.

    Gość nie był w stanie przez 7 miesięcy ustawić mojej strony w pierwszej
    dziesiątce wyników, a tekst na stronę o którym będzie mowa (i którego dotyczy
    pytanie) pisał 3,5 miesiąca. Teks czyli content, odpowiednio nasycona treść. I
    po tym wszystkim, żeby było śmiesznie to on wypowada umowę ;-) eheh (na razie
    mailem..). Ponadto, oczekiwał, że za ten tekst (tworzony 3,5 miesiąca..) zapłacę
    50 zł - ale o płatności za to - nie dość że nie było napisane w umowie, to
    jeszcze jest napisane w punkcie 3 tak jak jest napisane czyli że jest w cenie,
    za free (bo i tak zostało to wynegocjowane).

    Napisał mi: "Jutro wysyłam do pana listem poleconym pismo o natychmiastowym
    rozwiązaniu umowy. Na podstawie ustawy o prawach autorskich oraz o ochronie
    praw autorskich cofam także pozwolenie na wykorzystywanie tekstu stworzonego
    przez nas a do dnia dzisiejszego widniejącego na pańskiej stronie. Daje Panu 48h
    na usunięcie go. Po tym czasie zacznę naliczać opłatę 50 PLN za każdy dzień
    używania tego tekstu przez Pana."

    I to jest moje pytanie do Was i prośba o podpowiedź. Czy koleś może mi zabronić
    używania tekstu który był stworzony w ramach umowy o pozycjonowanie dla mojej
    strony ? Czy może mnie obciążać w sposób który napisał - jeśli nie ma w ogóle
    takiej pozycji w cenniku i w umowie ? Moim zdaniem to jest zwykłe bicie piany i
    koleś nie ma żadnego prawa kazać mi czegokolwiek usuwa.

    Poza tym, jeśli w umowie nie ma o tym co dzieje się jeśli zrywa umowę, to jak wg
    kodeku cywilnego - przysługują mi prawa ? W umowie jest tylko mowa o warunkach
    wypowiedzenia umowy przeze mnie, z 3 miesięcznym wypowiedzeniem (+warunki tego)
    i natychmiastowym (+warunki tego). Nie ma natomiast napisane o wypowiadaniu
    umowy przez niego, ani natychmiast ani z okresem wypowiedzenia. Czy mogę go ew.
    pozywać od odszkodowanie ? Raz że za bezzasadne zerwanie umowy, dwa że nie
    wypozycjonowania mnie - naraziło mnie na straty ?

    Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam !!