  • 1. Data: 2003-07-04 06:06:53
    Temat: prawa do rozpowszechniania ?
    Od: "Walgusek" <w...@p...onet.pl>

    Witam !
    Sprawy się maja tak:
    Gość - pracownik naukowy - na pośbę studentów ponagrywał na cd utwory muzyki
    klasycznej i sprzedaje płyty studentom po 7 pln sztuka (z zyskiem).
    Moje pytanie brzmi: Czy ten człowiek działa zgodnie z prawem? Wątpię czy ma
    jakieś umowy z właścicielami praw do nagrań. Kto jest właścicielem praw do
    nagrań w takim przypadku? Wykonawcy, producent i wydawca oryginalnej płyty,
    a może J.S. Bach? ;)
    Pozdrawiam
    Wałgus

  • 2. Data: 2003-07-04 06:19:38
    Temat: Re: prawa do rozpowszechniania ?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <be35el$ipf$1@news.onet.pl>, Walgusek wrote:
> [...]
    > nagrań w takim przypadku? Wykonawcy, producent i wydawca oryginalnej płyty,

    Bach się już był wygasł. Producent i wykonawca jak najbardziej (chyba, że
    się zrzekli praw majątkowych w co wątpie).

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-07-04 08:20:21
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Walgusek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś umowy z właścicielami praw do nagrań. Kto jest właścicielem praw do
    > nagrań w takim przypadku? Wykonawcy, producent i wydawca oryginalnej

    Na każdej płycie cd jest informacja o prawach do rozpowszechniania
    (copyright) i muzyki klasycznej też to dotyczy. Problem w tym, nie tak łatwo
    udowodnić jaka orkiestra (i z jakiej płyty) gra utwory kopiowane przez
    przedsiębiorczego magistra, czyli komu konkretnie podbiera on pieniądze.

    Pzdr

    A.

  • 4. Data: 2003-07-04 09:07:59
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be35el$ipf$1@news.onet.pl>
    Walgusek napisał(a):

> [...]
    > do nagrań. Kto jest właścicielem praw do nagrań w takim przypadku?
    > Wykonawcy, producent i wydawca oryginalnej płyty, a może J.S.

    Niemal w ciemno mozna powiedziec, ze pracownik naukowy nie ma takich
    praw. Informacje o copyright znajdziesz na plycie.
    Jesli chodzi o Bacha - prawa w tym przypadku beda nalezaly
    najprawdopodbniej do wykonawcy, a takze producenta i dystrybutora.
    Zglos sprawe do drugiego lub trzeciego, oni beda najlepiej wiedziec, co
    z tym zrobić.
    Zatem pracownik naukowy lamie prawo - nawet gdyby te plyty rozdawal za
    darmo!

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 5. Data: 2003-07-04 12:59:14
    Od: "Walgusek" <w...@p...onet.pl>

    Dzięki wszystkim, tego gościa, choć zalazł mi za skórę, to tylko postraszę.
    Będę miał pełną satysfakcję jak się troszkę pomartwi.
    Wałgus

  • 6. Data: 2003-07-09 01:08:07
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <X...@1...0.0.1>, Przyjazny Andrzej wrote:

> [...]
    > Jesli chodzi o Bacha - prawa w tym przypadku beda nalezaly
    > najprawdopodbniej do wykonawcy, a takze producenta i dystrybutora.

    Ale czy Bach nie umarl przypadkiem wczesniej niz 70 lat temu?

    http://odur.let.rug.nl/Linguistics/diversen/bach/map
    .html
    Johann Sebastian Bach's life (1685-1750)

    Umarl.

    Nawet jak sprzedal komus prawa to i tak by wygasly do tej pory.

    Czy "zagranie" utowru tez moze podlegac copyrightowi?
    Troche to dziwne, bo dla mnie "zagranie" samo w sobie jest kopia.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl