  • 1. Data: 2002-07-31 07:52:44
    Temat: post. uproszczone - odsetki od odsetek
    Od: "Tmk" <t...@k...net.pl>

    w postępowaniu uproszczonym żądam zasądzenia kwoty głównej oraz odsetek.
    Czy mogę w tym samym postępowaniu zażądać również odsetek ustawowych od
    odsetek umownych naliczonych do dnia wytoczenia powództwa.
    Jeżeli tak to jak to ująć w formularzu.

  • 2. Data: 2002-07-31 08:21:15
    Temat: Re: post. uproszczone - odsetki od odsetek
    Od: "qwinto" <_...@N...poczta.gazeta.pl>

    Tmk <t...@k...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy mogę w tym samym postępowaniu zażądać również odsetek ustawowych od
    > odsetek umownych naliczonych do dnia wytoczenia powództwa.

    Dodaj do sumy głownej skapitalizowane odsetki(kapitalizacja na 1 dzień przed
    wnisieniem pozwu), i od całości zażadaj odsetek od dnia wniesienia pozwu do
    dnia zapłaty, w nowych fomularzach jest to rubryka 6.1 w rubryce "żadana
    kwota" i rubr."kwota od których żądane są odsetki" wpisz roszczenie po
    skapitalizowaniu, a w rubr."okres za jaki dochodzone są odsetki" wpisz od
    dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty.
    Oczywiście w uzsadnieniu musisz wyjasnic ze roszczenie głowne zawiera
    skapitalizowane odsetki.
    Niestety niektore sady przy kapitalizacji nie wydaja nakazu w nakazowym, bo
    ich zdaniem roszczenie w zakresie skapitalizowanych odsetek nie zostało
    wyakazane w sposób z art.485 k.p.c.