  • 1. Data: 2007-04-30 10:22:14
    Temat: podatek - przekroczenie 30 kwietia
    Od: ms <m...@g...com>

    Witam,

    Złożyłem PIT w terminie. Co się jednak stanie, jeśli należny podatek
    (kwota rzędu dwustu złotych) zapłacę przelewem np. dopiero 8 maja ?

    Pozdrawiam,
    ms

  • 2. Data: 2007-04-30 10:59:17
    Temat: Re: podatek - przekroczenie 30 kwietia
    Od: Robert L <e...@p...onet.pl>

    > Złożyłem PIT w terminie. Co się jednak stanie, jeśli należny podatek
    > (kwota rzędu dwustu złotych) zapłacę przelewem np. dopiero 8 maja ?

    US naliczy Ci ustawowe odsetki + opate za wezwanie o zaplaty

    Robert Latala, MD
    mailto:er2002@##WYKASUJ##poczta.onet.pl
    502 43 46 44 #gg145720

  • 3. Data: 2007-04-30 11:46:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2007, ms wrote:

    > Witam,
    >
    > Złożyłem PIT w terminie. Co się jednak stanie, jeśli należny podatek
    > (kwota rzędu dwustu złotych) zapłacę przelewem np. dopiero 8 maja ?

    1. NTG, -> .prawo.podatki
    2. Przepis przewiduje karalność jedynie "uporczywego niewpłacania".

    Skutki zależą od tego, czy US zdąży wezwać do zapłaty, jak się
    wpłaci przed wezwaniem to zdaje się nie powinno stać się nic.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-04-30 13:08:32
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A czy przepis przewiduje karalność "uporczywego nieskładania" PIT-u, np. ktoś
    wyjechał na Wyspy i ma swój US w bardzo
    głębokim poważaniu ?
    JaC

  • 5. Data: 2007-04-30 15:51:23
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    >A czy przepis przewiduje karalność "uporczywego nieskładania" PIT-u, np.
    >ktoś wyjechał na Wyspy i ma swój US w bardzo
    > głębokim poważaniu ?

    Nawet jak przewiduje to i tak nie ma kogo ukarac.

    +inż.leva+

  • 6. Data: 2007-04-30 21:09:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2007, 666 wrote:

    > A czy przepis przewiduje karalność "uporczywego nieskładania" PIT-u,

    Pytanie nie było o PIT :) - niezłożenie PIT w terminie to jest mandat,
    właśnie przed chwilą w radiu podawali że coś w skali 80 - 1800 zł :)
    Idzie o *niepłacenie podatku*.

    > np. ktoś wyjechał na Wyspy i ma swój US w bardzo głębokim poważaniu ?

    W sumie wtedy w pierwszej kolejności naraża się za nieustanowienie
    pełnomocnika ds. korespondencji o podatkach :) (to się jakoś
    inaczej nazywa, w Ordynacji opisano, ale z grubsza idzie o osobę
    którą US może wezwać "zamiast podatnika").

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-04-30 21:11:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2007, *piotr'ek* wrote:

    > Nawet jak przewiduje to i tak nie ma kogo ukarac.

    Nie tak hop.... nie było mowy o wyjeździe na inny kontynent albo
    choćby do panstwa neutralnego, tylko do kraju który ma podpisane z .pl
    umowy różniste :> (o ujawnianiu przestępstw podatkowych a i pewnie
    ściganiu poza granicami też), prawda?
    Jak dotąd "akcje" były wyjątkami, ale to się może zmienić.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-05-01 14:12:46
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ale zakładajac, że nie było podatku do dopłacenia, a nastapiło samo niezłożenie
    zeznania rocznego ?
    JaC

  • 9. Data: 2007-05-01 14:20:33
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > (o ujawnianiu przestępstw podatkowych a i pewnie
    > ściganiu poza granicami też), prawda?

    A od kiedy niezłożenie pita jest przestępstwem?

    +inż.leva+

  • 10. Data: 2007-05-08 07:31:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 May 2007, 666 wrote:

    > Ale zakładajac, że nie było podatku do dopłacenia, a nastapiło samo niezłożenie
    zeznania rocznego ?

    No to mamy wykroczenie.
    pzdr, Gotfryd

    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?