  • 1. Data: 2005-01-10 17:12:09
    Temat: podatek od nieruchomosci
    Od: "r-a-d" <c...@p...onet.pl>

    z tego co sie orientuje to kupujac mieszkanie jesli je sprzedamy w ciagu 5
    lat zaplacimy podatek (w jakiej kwocie??), jesli natomiast po tych 5 latach
    to odnowi sie zwolnienie podatkowe i podatku nie zaplacimy (?). Czy aby po
    tych 5 latach sprzedac bez opodatkowania nalezy w tym okresie byc
    zameldowanym w nieruchomosci?

    (pytam, bo mam jakies bledne, pomieszane informacje)

    dzieki,

    radek

  • 2. Data: 2005-01-10 20:45:40
    Temat: Re: podatek od nieruchomosci
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > to odnowi sie zwolnienie podatkowe i podatku nie zaplacimy (?). Czy aby po
    > tych 5 latach sprzedac bez opodatkowania nalezy w tym okresie byc

    do 5 lat z tego co wiem w gre wchodzi podatek od sprzedazy, i w niektorych
    sytuacjach rowniez vat

    powyzej 5 lat nic

    zameldowanie nie ma tu nic do tego

  • 3. Data: 2005-01-13 10:35:18
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Użytkownik gosc napisał:

    > do 5 lat z tego co wiem w gre wchodzi podatek od sprzedazy, i w niektorych
    > sytuacjach rowniez vat

    Ten "podatek" (a tak naprawdę bandycki haracz) wynosi 10% wartości
    nieruchomości (nawet jak sprzedajesz poniżej ceny, za którą kupiłeś).
    Warto dodać, że 5 lat liczy się od _następnego_ roku po roku dokonania
    transakcji kupna (czyli jak ktoś kupił w styczniu to ma czekać 6 lat).

    Pozdrowienia dla s***synów, którzy takie socjalistyczne prawo stanowią.

    > powyzej 5 lat nic

    Powyżej 5 lat standardowe 2% "podatku od czynności".

    --
    Dominik (& kąpany)
    "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać."