  • 1. Data: 2003-01-22 22:38:17
    Temat: piractwo w dobrej wierze...
    Od: x...@p...onet.pl

    Witam Grupowiczów
    Mam pytanie na które raczej znam odpowiedź ale chciałbym się dowiedzieć co
    sądzą o problemie inni:
    Napisałem program na który mam odbiorców jednak nie posiadam legalnego
    kompilatora. Chcę sprzedać program a za uzyskane pieniążki nabyć legalny
    kompilator. Problem polega na tym, że wystawiając rachunek kupującemu
    oprogramowanie nie posiadam jeszcze legalnych narzędzi do jego stworzenia.
    Co mi grozi za taką "machlojkę" w przypadku kiedy zostanie wykryta przez
    jakikolwiek organ kontroli? Czy jakaś instytucja ma prawo kontrolować termin
    posiadania przezemnie narzędzia w odniesieniu do terminu sprzedaży programu
    napisanego tymże narzędziem?

  • 2. Data: 2003-01-24 13:51:10
    Temat: Re: piractwo w dobrej wierze...
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    x...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > posiadania przezemnie narzędzia w odniesieniu do terminu sprzedaży programu

    Wez Pan kredyt i kup kompilator.

    --
    Markiz de Vonvanfon

  • 3. Data: 2003-01-24 22:10:21
    Od: x...@p...onet.pl

    > Wez Pan kredyt i kup kompilator.
    >
    > --
    > Markiz de Vonvanfon

    Dzięki ale raczej chodziło mi o problem prawny...

  • 4. Data: 2003-01-25 00:01:16
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki ale raczej chodziło mi o problem prawny...

    Art. 278 Kodeksu karnego
    § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    A swoją drogą zastanawiam się, ile Ty masz lat ...
    Joker

  • 5. Data: 2003-01-26 17:32:41
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    stworzenia.

    Może zleć kompilację komuś innemu (firmie-krzak), spisz umowę itd. Przecież
    nie możesz sprawdzić, czy ta firma ma legalny soft.
    Jednak ja w ogóle nie jestem pewien, czy musisz się tym martwić. Miałeś
    kompilator (środowisko programistyczne?), zrobiłeś program, wyrzuciłeś - nie
    wolno? To naciągane, ale IMHO skuteczne.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 6. Data: 2003-01-26 23:43:09
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JarekT" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jednak ja w ogóle nie jestem pewien, czy musisz się tym martwić. Miałeś
    > kompilator (środowisko programistyczne?), zrobiłeś program, wyrzuciłeś -
    nie
    > wolno?

    Kod wynikowy (gotowy program) zawiera informację, jakim kompilatorem
    został utworzony. Tłumaczenie, że miałeś legalny kompilator, ale go już
    wyrzuciłeś - jest bardzo naiwne i łatwe do podważenia.
    Joker

  • 7. Data: 2003-01-27 20:02:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jan 2003, JarekT wrote:
    [...komuś...]
    >+ Może zleć kompilację komuś innemu (firmie-krzak), spisz umowę itd. Przecież
    >+ nie możesz sprawdzić, czy ta firma ma legalny soft.

    Nie napisał czy to w ramach DG. Takie "zlecenie krzakowi"
    może odbić się niezłą czkawką za czas jakiś, szczególnie
    jakby VAT wchodził w rachubę. Nie polecam :]

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-27 21:58:52
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Nie napisał czy to w ramach DG. Takie "zlecenie krzakowi"
    > może odbić się niezłą czkawką za czas jakiś, szczególnie
    > jakby VAT wchodził w rachubę. Nie polecam :]
    No tak, o VAT-cie nie myślałem.
    Znam przypadki podobnych (choć nie identycznych) udanych kombinacji, ale
    tylko od strony wykorzystania oprogramowania i innego stuffu (np. zdjęcia)
    podlegającego prawom autorskim, a nie od strony prawa podatkowego, na którym
    się nie znam.

    Pozdrowienia
    Jarek

  • 9. Data: 2003-01-27 22:34:02
    Od: x...@p...onet.pl

> [...]
    > posiadania przezemnie narzędzia w odniesieniu do terminu sprzedaży programu

    Dzięki Grupowicze ale, jak na razie, nikt nie odpowiedział na pytanie: "Czy
    jakaś instytucja ma prawo kontrolować termin
    posiadania przezemnie narzędzia w odniesieniu do terminu sprzedaży programu
    napisanego tymże narzędziem?"
    Pozdrawiam
    P.S. Joker721 odpowiedź na Twoje pytanie: wystarczająco dużo :) i nie mam
    pojęcia skąd Twoje pytanie? :)) coś nie tak z gramatyką? ortografią?? sensem
    treści???

  • 10. Data: 2003-01-27 23:15:08
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    > P.S. Joker721 odpowiedź na Twoje pytanie: wystarczająco dużo :)
    > i nie mam pojęcia skąd Twoje pytanie? :)) coś nie tak z gramatyką?
    > ortografią?? sensem treści???
    > Pozdrawiam

    Dziecinny sposób pojmowania "działania w dobrej wierze".
    Pozdrawia, Joker