  • 1. Data: 2003-03-11 11:24:28
    Temat: odprawa w związku z rozwiązaniem umowy
    Od: "Dorota" <d.ickiewicz==__(_a@do.pl>

    witam

    Z jakiego przepisu wynika, że w firmach do 20 praconików nie płaci sie
    odprawy, gdy rozwiazuje sie umowę o pracę z przyczyn dot. pracodawcy ?

    pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2003-03-11 11:46:37
    Temat: Re: odprawa w związku z rozwiązaniem umowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 12:24:28 +0100, "Dorota"
    <d.ickiewicz==__(_a@do.pl> zakodował:

    >Z jakiego przepisu wynika, że w firmach do 20 praconików nie płaci sie
    >odprawy, gdy rozwiazuje sie umowę o pracę z przyczyn dot. pracodawcy ?

    Ustawa o szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami stosunkow
    pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy.
    Art. 1.
    1. Przepisy ustawy stosuje się do zakładów pracy zatrudniaj?cych co
    najmniej 20 pracowników, w których następuje zmniejszenie zatrudnienia
    z przyczyn ekonomicznych lub w zwi?zku ze zmianami organizacyjnymi,
    produkcyjnymi albo technologicznymi, w tym także, gdy zmiany te
    następuj? w celu poprawy warunków pracy lub warunków ?rodowiska
    naturalnego, jeżeli powoduj? one konieczno?ć

    Z tym, że "Wszystkie nowe przepisy ustawy znowelizowane 26 lipca tego
    roku - które s? zaznaczone tłustym drukiem - wejd? w życie 1 lipca
    2003 r. "
    A ten jest przepisem znowelizowanym - czyli do końca czerwca nie ma
    znaczenia wielkość firmy - wszystkie wypłacają odprawy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-11 11:46:43
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    Użytkownik "Dorota" <d.ickiewicz==__(_a@do.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > Z jakiego przepisu wynika, że w firmach do 20 praconików nie płaci sie
    > odprawy, gdy rozwiazuje sie umowę o pracę z przyczyn dot. pracodawcy ?

    wydaje mi się, że z ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy oraz o
    zmianie niektórych ustaw

    http://www.idn.org.pl/sonnszz/zwoln_grupowe.htm

    ale ten punkt, który Cię interesuje wchodzi w życie chyba dopiero 1 lipca
    br.
    pozdrawiam
    Kasia