eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna › odcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna
    Date: Sat, 22 Feb 2014 00:57:08 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 39
    Message-ID: <le8pft$7qh$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1393027389 8017 77.252.249.9 (22 Feb 2014 00:03:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Feb 2014 00:03:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.3.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:735520
    [ ukryj nagłówki ]

    Stawiają takie ustrojstwa, wszędzie o tym głośno, więc pewnie wszyscy
    "medialną prawdę znają". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km,
    kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania
    tych X km, co daje średnią prędkość pomiędzy.

    Pytania mi się nasuwają natury prawnej oraz organizacyjnej:
    1) jaki związek ma średnia prędkość na odcinku X km z ograniczeniami
    prędkości na tym odcinku, oraz z wykroczeniem nieprzestrzegania tych
    ograniczeń. W sensie, że gdy wg obliczeń wychodzi, że średnia prędkość
    przejechania wskazuje, ze _pojazd_ musiał mieć chwilowe prędkości wyższe
    niż dozwolone, to mandat - ale na jakiej podstawie?

    - ograniczenie prędkości dotyczy odcinka (od znaku ograniczenia, do
    odwołania lub skrzyżowania lub końca obszaru zabudowanego itd), ale
    dotyczy prędkości maksymalnej, a nie średniej. Wywodzenie jakiejś
    maksymalnej ze średniej - to już taki trochę dowód poszlakowy, a nie wprost.

    - co oznacza przekroczenie średniej prędkości na odcinku? Z tego nie
    wynika, jakie ograniczenie, gdzie, i o ile zostało złamane. Nie wiadomo
    czy pacjent jechał 300km/h przez chwilę na ograniczeniu do 30km/h, czy
    90/70 ciągiem, a każde z tych wykroczeń ma inny taryfikator.

    - Czy da się w ogóle karać "obywatel gdzieś najwyraźniej złamał
    przepisy, nie wiemy gdzie i dokładnie jakie konkretnie, ale go ukaramy"?

    2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej z
    fotek - inny kierowca. Któryś zapewne złamał przepisy (skoro średnia
    wyszła wysoka, a jeszcze zdążyli się przesiąść, ale który, i co z tego
    wynika?

    3) już raczej retoryczne - co z błędami OCR tablic, sytuacjami gdzie
    pojazd wjeżdża, a wcale nie wyjedzie (bo zatrzymał się na posesji
    pomiędzy), itp - czy będą fotki do wglądu, czy dalej paranoja p.t. "płać
    w ciemno albo kop się z koniem, że nie jesteś wielbłądem"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1