  • 1. Data: 2008-02-15 13:09:40
    Temat: ochrona wizerunku
    Od: "Am_i" <n...@o...pl>

    Mam pewne watpliwosci co do legalnosci publikowania zdjec wykonanych w
    okreslonych sytuacjach.
    Wystawa Psów Rasowych. Na takiej imprezie ludzie wystawiaja (pokazuja) swoje
    psy na ringach. Jest to impreza ogólnie dostepna i odbywajaca sie
    najczesciej w miejscu publicznym - stadion, sala sportowa itp.
    Czy moge wykonac zdjecie psa prezentowanego na ringu a nastepnie opublikowac
    je na swojej stronie www lub innym portalu internetowym? Czy zdjecie moze
    pokazywac twarz osoby wystawiajacej psa? Czy moge wykonac i opublikowac
    fotki poza ringiem ale ciagle na terenie zorganizowanej wystawy? Czy do
    opublikowania takiego zdjecia wymagana jest zgoda osoby znajdujacej sie na
    foto?
    W moim srodowisku przyjete jest, ze robimy zdjecia na ringach a nastepnie
    publikujemy je. Czy osoby znajdujace sie na tych foto moga tego zabronic lub
    roscic pretensje do fotografujacych?

    Pozdrawiam
    Am_i

  • 2. Data: 2008-02-17 14:31:16
    Temat: Re: ochrona wizerunku
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Uzytkownik "Am_i" <n...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > publikujemy je. Czy osoby znajdujace sie na tych foto moga tego zabronic

    Samo przebywanie jakiejs osoby NA WYSTAWIE jest upublicznieniem swojego
    wizerunku.
    Jesli glownym tematem zdjecia jest "WYSTAWIANE ZWIERZE" a jego wlasciciel
    stanowi niezamierzone tlo, to nie musisz sie niczego obawiac.

    Mozesz spokojnie takie zdjecia publikowac.

    E-zop

  • 3. Data: 2008-02-17 14:55:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 17 Feb 2008 15:31:16 +0100, e-zop napisał(a):

> [...]
    > Jesli glownym tematem zdjecia jest "WYSTAWIANE ZWIERZE" a jego
    > wlasciciel stanowi niezamierzone tlo, to nie musisz sie niczego obawiac.

    Te dwa zdania są częściowo ze sobą sprzeczne.

    > Mozesz spokojnie takie zdjecia publikowac.

    Pod warunkiem, że mówimy o sytuacji w zdaniu nr 2.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać