  • 1. Data: 2009-03-24 10:00:23
    Temat: obowiązeksporządzenia planu a inwestycja celu publicznego
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy na terenie objętym obowiązkiem sporzędzenia miejscowego planu
    zagospodarwoania przestrzennego na podstawie przepisów odrębnych (dokładnie
    art. 16 ust. 6 ustawy o ochronie zabytków) organ może wydać decyzję o
    ustaleniu lokalizacji celu publicznego, czy też priorytetm jest tutaj właśnie
    sporządzenie planu i powinna nastąpić odmowa wszczęcia postępowania?

    W przypadku decyzji o warunkach zabudowy postępowanie zawiesza się
    obligatoryjniena podstawie art. 62 ust. 2 ustawy o planowaniu i
    zagopodarowaniu przestrzennym. Co jednka z inwestycjami celu publicznego?
    Artur

  • 2. Data: 2009-03-24 16:44:49
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obligatoryjniena podstawie art. 62 ust. 2 ustawy o planowaniu i
    > zagopodarowaniu przestrzennym. Co jednka z inwestycjami celu publicznego?

    Inwestycje celu publicznego obowiazuja takie same przepisy
    tez sie zaczyna od decyzji o warunkach zabudowy i art. 62 ust. 2
    sie klania ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-24 19:12:21
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > >

    > Inwestycje celu publicznego obowiazuja takie same przepisy
    > tez sie zaczyna od decyzji o warunkach zabudowy i art. 62 ust. 2

    Witam!
    Jest to mały problem. Art. 4 ust. 2 upzg podaje różnicę między decyzją o
    warunkach zabudowy a decyzją o lokalizacji celu publicznego. Różnica polega
    właściwie tylko na nazwie, bo obie są w istocie (wynika to z tego artykułu)
    decyzjami o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Art. 62
    ust. 2 mówi o ustaleniu warunków zabudowy. O to mi chodzi: czy ustalenie
    warunków zabudowy jest tym samym co ustalenie warunków zabudowy i
    zagospodarowania terenu? Kolegium Odwoławcze twierdzi, że nie i oddaliło mój
    wnioske o loklaizacji inwestycji celu publicznego na terenie objętym
    obowiązkiem sporządzania planu miejscowego, twierdząc, że do niej art. 62 ust.
    2 nie ma zastosowania. Czy zna ktoś jakieś orzecznicctwo w takich sprawach?
    Ale chodzi, powtarzam, o decyzje o lokalizacji celu publicznego, a nie decyzje
    o warunkach zabudowy.
    Artur