  • Data: 2004-10-10 12:13:48
    Temat: obowiązek duchownego - sankcja?
    Od: "M" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zainteresowala mnie ostatnio pewna kwestia:

    Mianowicie w art. 8 par. 3 kro okreslony zostal obowiazek duchownego (przy
    slubie konkordatowym) przekazania zaswiadczenia o zlozeniu przed nim
    oswiadczenia o zawarciu malzenstwa do USC przed uplywem 5 dni od zawarcia
    malzenstwa. W razie gdyby tego nie dopelnil - w swietle prawa malzenstwo nie
    bedzie zawarte.

    I teraz - ciekawi mnie czy istnieje jakakolwiek sankcja pozwalajaca na
    ukaranie duchownego, jezeli bez waznej przyczyny nie dopelnil tego obowiazku?

    Bo przeciez wyobeazcie sobie - wracacie z podrozy poslubnej i nagle sie
    dowiadujecie ze nie jestescie malzenstwem bo ksiadz zapomnial wyslac
    rzeczonego zaswiadczenia... hm.

    Co Wy na to?