  • 1. Data: 2004-02-05 14:57:13
    Temat: o co chodzi z NASKiem ???
    Od: "wojteg" <wojteg@no_spam.pf.pl>

    Otrzymalem dzis telefon od firmy BeeProvider, ze Nask przekazuje obsluge
    domen na ich rzecz, oczywiscie za moja zgada ... nie zdziwiloby mnie to
    gdyby nie nizsza cena i w dodatku "nieograniczone, profesjonalne" konto
    email ... ??? ...za darmo ... :-) ... zamiast 200 bede placil 169 ...
    przyslano mi tez pelnomocnictwo do podpisania w ktorym znalazl sie taki
    zapis ...
    - "Zakres umocowania obejmuje wszelkie czynnosci dotyczace nazwy domeny
    zarejestrowanej przez Abonenta, a w szczegolnosci: zmiany abonenta domeny,
    usuniecia domeny, zmiany delegacji domeny. Oswiadczam nadto, iz Abonent
    zrzeka sie wykonywania czynnosci, o ktorych mowa w zdaniu poprzedzajacym na
    rzecz w/w Uslugodawcy." -
    O CO w tym chodzi??? ... czy beda mogli usunac domene albo ja przekazac
    komus innemu? ... czemu NASK pozbywa sie zrodelka ..? .. :-) ... czy wiecie
    cos na ten temat??

    WojteG

  • 2. Data: 2004-02-05 15:33:55
    Temat: Re: o co chodzi z NASKiem ???
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bvtlkq$1b2$1@atlantis.news.tpi.pl>, wojteg wrote:
> [...]
    > O CO w tym chodzi??? ... czy beda mogli usunac domene albo ja przekazac
    > komus innemu? ... czemu NASK pozbywa sie zrodelka ..? .. :-) ...

    Nie pozbywa się źródełka, tylko je nieco przykręca w zamian za znacznie
    mniejsze koszta obsługi.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-05 20:03:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Otrzymalem dzis telefon od firmy BeeProvider, ze Nask przekazuje obsluge
    > domen na ich rzecz, oczywiscie za moja zgada ... nie zdziwiloby mnie to
    (..)

    Brałeś domeny przez jakiegoś pośrednika?
    Ja mam kilka kupionych bezpośrednio w NASKu i nikt z niczym
    takim się do mnie nie zgłosił.

> [...]
    > usuniecia domeny, zmiany delegacji domeny. Oswiadczam nadto, iz Abonent
    > zrzeka sie wykonywania czynnosci, o ktorych mowa w zdaniu poprzedzajacym

    Zaraz, zaraz... albo ja czegoś nie rozumiem (niech mnie ktoś oświeci),
    albo
    to jest po prostu śmieszne. Przecież abonent to Ty czy ja - i miałbym na
    rzecz
    jakiegoś "Bee-cośtam" zrzec się prawa do własnej domeny??? He, he - w
    życiu!

    Pix

  • 4. Data: 2004-02-05 20:34:48
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > rzecz
    > jakiegoś "Bee-cośtam" zrzec się prawa do własnej domeny??? He, he - w

    A dlaczego od razu zrzec się prawa do domeny.
    Tam nie jest napisane, że przekazje domenę, tylko że przekazuje obsługę
    domeny.
    Jedyna rzecz, z którą mi się to kojarzy, to to że serwery DNS, które cię
    obsługują (o ile nie masz własnych) zostały przeniesione z NASK do
    Bee-cośtam.

  • 5. Data: 2004-02-05 20:55:34
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A dlaczego od razu zrzec się prawa do domeny.
    > Tam nie jest napisane, że przekazje domenę, tylko że przekazuje
    > obsługę domeny.

    No ja widzę, że niestety nie tylko - ja jako abonent mam upoważnić
    firmę "Bee-cośtam" do... zmiany abonenty domeny, a na dodatek
    samemu zobowiązać się do niewykonywania tego prawa!
    Czyli inaczej mówiąc będą sobie mogli zmienić abonenta bez
    pytania mnie o zgodę. To przecież prawie tak jak zrzeczenie się
    do niej prawa - wpiszą sobie co zechcą bo ja ich "w ciemno" do
    tego upoważniłem..

    BTW - żadnego pisma na razie nie dostałem i opieram się tylko na
    cytacie autora wątku.

    > Jedyna rzecz, z którą mi się to kojarzy, to to że serwery DNS, które cię
    > obsługują (o ile nie masz własnych) zostały przeniesione z NASK do
    > Bee-cośtam.

    Jeśli tak, to byłaby to chyba operacja czysto techniczna - po co wobec
    tego ktoś chce przy okazji wyłudzić upoważnienie do zmiany abonenta?

    Pix

  • 6. Data: 2004-02-05 23:45:28
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bvuang$j6h$1@atlantis.news.tpi.pl>, pix wrote:

> [...]
    > pytania mnie o zgodę. To przecież prawie tak jak zrzeczenie się
    > do niej prawa - wpiszą sobie co zechcą bo ja ich "w ciemno" do

    Bzdury, bzdury, bzdury. Oni staną się tylko płatnikami i zarządzającymi
    domenami. Rzeczywiście mogą zmienić delegację jak im się podoba, ale jest
    to niezgodne zarówno z ich umową z NASKiem, jak i z Tobą, i masz pełne
    prawo iść z tym do sądu, sprawa na pół godziny.

    Istota leży w tym, żeby NASK przerzucił papierkologię, faktury, pytania,
    maile, faksy i inne takie na pośrednika. Oni nie stają się _właścicielami_
    domeny!

    To można przyrównać do umowy agencyjnej.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-02-06 07:27:58
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Istota leży w tym, żeby NASK przerzucił papierkologię, faktury, pytania,
    > maile, faksy i inne takie na pośrednika. Oni nie stają się

    Rozumiałbym (no, powiedzmy, że częściowo) gdyby chodziło tylko
    o zmianę delegacji. Powiedz mi jednak do czego ma im służyć
    upoważnienie do zmiany abonenta mojej domeny?

    Pix

  • 8. Data: 2004-02-06 10:03:58
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bvvfse$hi3$1@nemesis.news.tpi.pl>, pix wrote:
> [...]
    > o zmianę delegacji. Powiedz mi jednak do czego ma im służyć
    > upoważnienie do zmiany abonenta mojej domeny?

    Na wypadek gdybyś chciał transferować domenę.

    Chociaż wiesz, może oni chcą jakiegoś wała wykręcić? Nie zam tej konkretnej
    firmy. Ale wiele innych namawia klientów do podpisywania tego typu umów i
    żadnych haków w nich nie ma.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2004-02-06 16:17:25
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    konkretnej
    > firmy. Ale wiele innych namawia klientów do podpisywania tego typu umów

    Jak dla mnie to w uczciwej ofercie mogłaby być ewentualnie
    prośba co najwyżej o upoważnienie np. do jednokrotnej zmiany
    delegacji.
    Jeśli jakaś dziwna firemka kombinuje aby przy okazji wyciągnąć
    ode mnie prawo do zmiany abonenta mydląc przy okazji oczy darmową
    skrzynką, to już zapala mi się "czerwona lampka" ;-)
    Może jestem zbyt podejrzliwy, ale atrakcyjne domeny to jednak
    zasób na wyczerpaniu a różnych cwaniaczków niestety nie brakuje.

    Pix