  • 1. Data: 2005-02-13 19:29:14
    Temat: nowa dzialalnosc gospodarcza
    Od: "ZIBIMAL" <z...@g...pl>

    witam

    wlasnie uruchamiam swoja pierwsza firme i mam nielada problem.
    Bedzie to firma w branzy budowlanej w miejscowosci o ludnosci 70.000
    mieszkancow.
    bedziemy zajmowali sie remontami, wykańczaniem budynkow wewnatrz i na
    zewnatrz. Na wstepie bedzie nas dwoch - pozniej licze na wieksze dochody i
    chcialbym zatrudnic tak na razie do 3-5 osob.

    Pytanie - nie wiem jaka metode opodatkowania wybrac. Czy ktos moze mi pomoc.
    Przeczytalem juz od groma artykulow na ten temat, ale bardzo czesto wszystko
    sie powtarza i trudno wyciagnac jakies wnioski. Zaczalem czytac ostatnio
    nawet juz ustawy, ale widze ze nie dam rady na razie tego pojac.

    czy moze ktos mi pomoc - jaka forma bylaby najodpowiedniejsza dla firmy
    rozwijajacej sie??

    Na pewno na poczatek bede chcial zakupic troche maszyn, narzedzi itp. Takze
    mysle ze koszty beda spore na poczatek.
    Kolejny punkt to oczywiscie chcialbym odliczac sobie od podatku moje roznego
    rodzaju wyjazdy (np. po towar itp).
    glownie planuje działac na rynku lokalnym bez (jak na razie) dalszych
    wyjazdow.

    Bardzo prosze o sugestie - ewentualne pytania - i POMOC :):)

    Dziekuje
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-14 01:28:33
    Temat: Re: nowa dzialalnosc gospodarcza
    Od: "demaskator" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ZIBIMAL" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dziekuje
    > Pozdrawiam
    >
    > Nie zapomnij o wykonaniu bilansu otwarcia. To może Ci pomóc. Z
    doświadczenia to powiem Ci, że przy dużych kosztach to po prostu książka
    przychodów i rozchodów. I oczywiście zgłoszenie do Vat-u :)
    Narazencja

  • 3. Data: 2005-02-14 06:12:28
    Od: "Adrian Walerczak" <z...@g...pl>

> [...]
    >doświadczenia to powiem Ci, że przy dużych kosztach to po prostu książka
    >przychodów i rozchodów. I oczywiście zgłoszenie do Vat-u :)

    Witeczka
    a moze mi ktos powiedziec czym sie roznia zasady ogolne ze skala progresywna
    od skali liniowej??

    dzieki

  • 4. Data: 2005-02-14 18:45:20
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Adrian Walerczak napisał(a):

    > Witeczka
    > a moze mi ktos powiedziec czym sie roznia zasady ogolne ze skala progresywna
    > od skali liniowej??
    >
    > dzieki

    W pierewszej masz progi podatkowe w zaleznosci od dochodu masz % a w
    drugiej masz staly podatek 19% liniowy ale wiaze sie to z utrata
    niektorych ulg.

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*