    From: Zygmunt <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nieudokumentowana pozyczka sasiedzka :(
    Date: Mon, 11 May 2009 15:40:41 +0200

    taka sytuacja i prosba o rade:

    Któregos dnia do mojej siostry zapukała kolezanka z prosba o pozyczke 1k
    zl. Z racji ze sie znaly szmat czasu to siostra jej pozyczyla. Bez
    zadnego pokwitoania - niestety (nie komentujcie tego - proszę :) ).

    Koleżanka kiedys tam splacila 100zl. a reszte obiecala "nastepnym
    razem". Czas mija a kasy nie ma. Kolezanka cały czas się miga.
    Siostra poprosiła inne ich wspolne koleżanki aby słownie mobilizowały
    dłuzniczkę. I tu niespodzianka - poniewaz ona twierdzi, ze uz wszystko
    oddała.

    Soistra powoli myśli aby skierowac sprawe do sądu, poniewaz dowiedziała
    się, że jej koleżanka ma również inne, podobne długi i zamierza sie
    wyprowadzic z miasta. Jednka jak to zrobić, skoro pozyczka nie jest
    udokumentowana w żaden sposób?
    Czy jeśli siostra by nagrała rozmowę z dłuzniczka z ktorej jednoznacznie
    wynika, ze ta pozyczyla 1k i oddała tylko 100zl - czy taki dowód byłby
    wystarczający?
    Wiem, ze sądy nie przepadają za nagraniami z niewiarygodnych źródeł. Co
    sadzicie?