    From: Piotr <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nielegalne posiadanie dowodu osobistego
    Date: Fri, 14 Nov 2008 09:53:58 +0100

    Witam,
    mam taki problem - mój zmar?y ojciec, obywatel szwedzki (niegdy? zrzek?
    si? obywatelstwa polskiego), w jaki? dziwny sposób otrzyma? polski dowód
    osobisty (w którym by?y zawarte jego prawdziwe dane osobowe) i
    korzystaj?c z niego naby? kilka samochodów, otrzyma? zezwolenie na bro?,
    naby? kilkadziesi?t (!) sztuk broni palnej ...
    Czy mam obowi?zek zg?osi? pope?nienie przest?pstwa przez mojego
    (zmar?ego) ojca ? Co si? stanie z przedmiotami nabytymi przez niego w
    czasie pos?ugiwania si? tym nielegalnie otrzymanym dowodem osobistym ?
    Czy w takiej sytuacji mo?e nast?pi? np. konfiskata broni b?d?cej obecnie
    w depozycie policyjnym (toczy si? post?powanie spadkowe)? Czy przedmioty
    nabyte na podstawie nielegalnie otrzymanego dowodu osobistego prawnie
    by?y w?asno?ci? mojego ojca ? Jak ew. zg?oszenie pope?nienia
    przest?pstwa (przez mojego ojca) mo?e wp?yn?? na post?powanie spadkowe ?
    Pozdrawiam
    Piotr