  • 1. Data: 2007-05-03 21:47:34
    Temat: nie chcę spadku - jak?
    Od: <s...@a...pl>

    Sytuacja jest następujaca:
    W lutym zmarł mój dziadek. Zostawił żonę i kilkoro dorosłych dzieci, w tym
    moją mamę. Dziadek posiadał na siebie zarejestrowany motorower, miałe też
    trochę swoich własnych rzeczy. Być może posiadał jakieś długi lub lokaty
    (najprawdopodobniej nie). Moja mama nie chce brać w jakikolwiek sposób w
    "podziale możliwych łupów". Jak już doczytałem w internecie, może ona
    odrzucić spadek w ciągu pół roku od śmierci dziadka składając oświadczenie
    przed notariuszem lub w sądzie. Ale doczytałem też co innego. Mianowicie, że
    jeśli mama odrzuci spadek, traktuje się to jakby nie dożyła spadku.
    Mama żyje w zwiazku małżeńskim z tatą. Ma 3 dzieci żonatych/mężatych: mnie i
    2 siostry. Ma też jednego wnuka (dziecko mojej siostry).
    Czy jeśli mama odrzuci spadek, wówczas do dziedziczenia wejdziemy my (czyli
    wnuki i prawnuk zmarłego)? Czy dobrze zrozumiałem zasady odrzucania spaku?
    Jesli tak, to jak zrobić, by całkowicie odciać naszą rodzinę od
    jakichkolwiek postepowań spadkowych po dziadku? Czy każdy z nas musi złozyć
    oświadczenie o odrzuceniu spadku, włącznie z prawnukiem zmarłego?
    A moze jest inny sposób by się odciąć od możliwego w przyszłości
    postepowania spadkowego?
    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-05-03 22:40:05
    Temat: Re: nie chcę spadku - jak?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Czy jeśli mama odrzuci spadek, wówczas do dziedziczenia wejdziemy my (czyli
    > wnuki i prawnuk zmarłego)?

    Tak.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-04 06:14:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tak.

    przy czym z tego co wiem, to to ostatnie nie jest juz takie proste, zakladam
    ze prawnuk jest nieletni, wiec niestety ty w jego imieniu nie mozesz
    odrzucic spadku, wchodzi w gre sad rodzinny czy jakos tak, jednym slowem
    troche zachodu