  • 1. Data: 2008-03-31 20:31:41
    Temat: nazwa firmy
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    czy gdzies jest zbior nazw firm zarejestrowanych jako te, ktorych nie
    mozna uzywac dla swojej firmy? nie chce lamac niczyich praw autorskich,
    wiec musze sprawdzic czy nazwa firmy, jaka chce zalozyc, nie jest juz
    czasem zarejestrowana gdzies. na jakies zasadzie w ogole takie cos dziala?

  • 2. Data: 2008-03-31 20:58:05
    Temat: Re: nazwa firmy
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 31 Mar, 22:31, Sarpedon <f...@b...cy> wrote:
> [...]
    > wiec musze sprawdzic czy nazwa firmy, jaka chce zalozyc, nie jest juz
    > czasem zarejestrowana gdzies. na jakies zasadzie w ogole takie cos dziala?

    W polsce? na zadnej. Moze byc nawet i tryliard firm o nazwie "kogutek"
    zajmujaycch sie handlem i hodowla drobiu.

  • 3. Data: 2008-03-31 22:09:17
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > W polsce? na zadnej. Moze byc nawet i tryliard firm o nazwie "kogutek"
    > zajmujaycch sie handlem i hodowla drobiu.

    a moge nazwac firme coca-cola? pewnie nie dlatego ze jest nazwa
    zarejestrowana gdzies. pytanie brzmi czy moge sprawdzic to gdzies? wiec
    ze firm o takiej nazwie jaka ja chce uzyc jest sporo

  • 4. Data: 2008-03-31 22:11:34
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > a moge nazwac firme coca-cola? pewnie nie dlatego ze jest nazwa
    > zarejestrowana gdzies

    mylisz pojęcia

    nie nazwa firmy coca-cola ale znak towarowy jest zastrzeżony i nie
    wolno go używać

  • 5. Data: 2008-03-31 22:41:07
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Mar 31, 10:58 pm, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

    > W polsce? na zadnej. Moze byc nawet i tryliard firm o nazwie "kogutek"
    > zajmujaycch sie handlem i hodowla drobiu.

    Art. 43[3] KC.

  • 6. Data: 2008-04-01 12:24:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 31 marzec 2008 22:58
    (autor SzalonyKapelusznik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <6...@s...goo
    glegroups.com>):

    > W polsce? na zadnej. Moze byc nawet i tryliard firm o nazwie "kogutek"
    > zajmujaycch sie handlem i hodowla drobiu.

    Mnie zastanawia natomiast nadawanie sobie ,,urzędowych nazw''. Czasami
    próbują mnie atakować marketoidalnie różne wypierdki w stylu Ośrodek
    Badania I cośtamu, które próbują brzmieć mądrze i urzędowo, żeby tylko
    złapać przestraszonego polaka. U nas kiedyś krążyła taka oszukańcza firma
    podająca się za Ośrodek Remontowy, która generowała ,,wezwania'' do remontu
    do złudzenia przypominające oficjalne pisma ze spółdzielni. Pewnie niejdna
    babcia-wystraszka dała się złapać na to i se obowiązkowo wymieniła drzwi na
    nowe albo coś.

    Czy np. mógłbym sobie nazwać działalność ,,Śląskie Centrum Informatyzacji
    Szkolnictwa i Administracji Publicznej''?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-04-01 17:46:39
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Sarpedon pisze:
> [...]
    > wiec musze sprawdzic czy nazwa firmy, jaka chce zalozyc, nie jest juz
    > czasem zarejestrowana gdzies. na jakies zasadzie w ogole takie cos dziala?

    Nie ma jednego ogólnego rejestru nazw przedsiębiorstw. Z zasady
    zazwyczaj do nazwy przedsiębiorstwa nijak nie mają się prawa autorskie.

    Jest kilka rejestrów chronionych w Polsce znaków towarowych, jest KRS,
    ale oprócz tego jest, GUS jeden wie ile, przedsiębiorców wpisanych do
    ewidencji działalności gospodarczej, których przedsiębiorstwa różnie sie
    nazywają.

    Jeżeli nie wybierzesz jakiejś nazwy celowo upodobnionej do nierodzajowej
    nazwy znanego przedsiębiorstwa albo lokalnego konkurenta, to nie powinno
    być problemów