    From: "JS" <g...@b...adresu.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: moja "droga" droga
    Date: Mon, 18 Oct 2004 19:22:52 +0200

    Moj znajomy "góral" był w biurze "ksiąg wieczystech " w S.......
    i zapytał czy można zobaczyć ksiegę wieczystą dla działki
    numer xxxx (a konkretnie to jest droga)

    Został poinformowany przez pracownika "że nie ma ksiegi wieczstej
    dla tej działka ponieważ Skarbu Panstwa jest wlascicielem".

    Moje pytanie - czy to oznacza że nie ma ksiegi wieczystej dla każdej
    działka? Sk.P. - "tzn drogi"
    Czy można poprosić o wypis z informacją - w jaki sposób gmina zapewnia
    dojazd do domu. Do kogo napisać podanie ?

    Problem w tym że "góral" kupił działkę (3 ha) z domem, stodołą, ziemią.
    Teraz jego "nowi" sąsiedzi mówią że musi wykupić ? od nich grunt
    po którym biegnie droga do jego siedliska. Dom ten istnieje od ponad
    100 lat i nie wyobrażam sobie aby mógł mieć wcześniej adres pocztowy
    i nie miał gminnej drogi dojazdowej do domu (około 1,5 km od drogi głównej).
    Sam raz miałem nieprzyjemności jak wdrapywałem się na pierwszym biegu
    pod górkę samochodem i musiałem wjechać w ziemniaki - to właściciel biegał i
    wrzeszczał
    że to jego droga a nie gminna.
    Czy są jakieś wymagania minimalej szerokości drogi gminnej (polnej,
    rozdzielającej pola)
    tak aby robiąc zakręt o 90 st nie wjeżdzać w kartoflisko.

    J.S.