  • 1. Data: 2004-09-30 10:34:44
    Temat: mieszkanie
    Od: "Ania K." <a...@w...o2.pl>

    Jest działka 1400 m2, która ma trzech współwłaścicieli (w tym mojego męża).
    Stoją na niej trzy budynki mieszkalne, które nie mają konkretnego
    właściciela w związku z czym każdy należy do tych trzech
    osób-współwłaścicieli (chyba tak to wygląda prawnie). Z tym, że rachunki
    przychodzą na każdy budynek pod inne nazwisko- czyli osoby która go
    zamieszkuje.
    Chcemy załatwić z mężem, żeby budynek w którym mieszkamy my był naszą
    własnością. Czy można i jak to załatwić? I ile to może kosztować?

    Mam nadzieję,że nie zagmatwałam za bardzo, w razie czego sprostuję.

    Ania >:-)<-<
    gg 1355764

  • 2. Data: 2004-09-30 11:51:44
    Temat: Re: mieszkanie
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Ania K. pisze:

> [...]
    > osób-współwłaścicieli (chyba tak to wygląda prawnie). Z tym, że rachunki
    > przychodzą na każdy budynek pod inne nazwisko- czyli osoby która go
    [...]
    > Mam nadzieję,że nie zagmatwałam za bardzo, w razie czego sprostuję.

    Tylko troszke.

    Owe trzy budynkimaja konkretnego wlasciciela i konkretnego posiadacza.

    Wlascicielami sa wszystkie trzy osoby - wspolwlasciciele dzialki,
    bowiem to co wybudowane na gruncie jest wlasnascia jego wlasciciela
    (co do zasady).

    Wiec odpowiedzia jest
    Zniesienie wspolwlasnosci,

    Do tego potrzebny jest "fizyczny podzial" nieruchomosci.

    Skontaktuj sie z geodetami (jest konkurencja)
    jeden z nich zrobi "projekt podzialu dzilaki" tak,
    by bylo to zgodne z przepisami.
    Potem podzial trzeba "przeprowadzic", ale to juz
    Pan Geodeta powie co dalej.
    Dopiero na koniec trzeba u notariusza lub w sadzie dokonac
    Zniesienia wspolwlasnosci..

    Po tej operacji bedziecie mieli swoja dzialke i swoj dom.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-30 11:58:52
    Od: "Ania K." <a...@w...o2.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Ania K. pisze:
    >
    > Wlascicielami sa wszystkie trzy osoby - wspolwlasciciele dzialki,
    > bowiem to co wybudowane na gruncie jest wlasnascia jego wlasciciela
    > (co do zasady).

    To wiem.

    > Wiec odpowiedzia jest
    > Zniesienie wspolwlasnosci,

    Czy to konieczne?Namnie zależy na aż takim działaniu. Nam zależy, żeby to
    mieszkanie w którym mieszkamy było naszą własnością.

    > Do tego potrzebny jest "fizyczny podzial" nieruchomosci.

    Czy koniecznie?

> [...]
    > Potem podzial trzeba "przeprowadzic", ale to juz
    > Pan Geodeta powie co dalej.
    > Dopiero na koniec trzeba u notariusza lub w sadzie dokonac

    No geodetą jest mój Ojciec ;)

    > Po tej operacji bedziecie mieli swoja dzialke i swoj dom.

    Dzięki za odpowiedź
    Ania >:-)<-<
    gg 1355764

  • 4. Data: 2004-09-30 11:59:41
    Od: "Ania K." <a...@w...o2.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    I jeszcze jedno - ile to może kosztować?

    Ania >:-)<-<
    gg 1355764

  • 5. Data: 2004-10-01 10:44:01
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Ania K. pisze:

> [...]
    >
    > Czy to konieczne?Namnie zależy na aż takim działaniu. Nam zależy, żeby to
    > mieszkanie w którym mieszkamy było naszą własnością.

    No to czemu powyzej napisalas

    "to wiem" ?

    > Czy koniecznie?

    No a jak inazcej ?

    > No geodetą jest mój Ojciec ;)

    Wiec zna sie na tym jak sie robi podzial,
    i czy mozna to zrobic.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-10-04 14:47:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, Ania K. wrote:

    >+ Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał
    >+ > Ania K. pisze:
    [...]
> [...]
    >+ Czy to konieczne?Namnie zależy na aż takim działaniu. Nam zależy, żeby to
    >+ mieszkanie w którym mieszkamy było naszą własnością.

    Sprzeczność.
    Ustal czy pytasz o MIESZKANIE (teraz) czy BUDYNEK (poprzednio).
    Mieszkanie ("lokal mieszkalny w rozumieniu ustawy") można by
    wydzielić (i powstanie wspólnota mieszkaniowa w tym budynku :))
    ale musiałby dać się podzielić na KILKA mieszkań.
    I ze względu na 3 współwłaścicieli *w praktyce* musiałoby to być
    1/3 lub mniej niż 1/3 domu...

    >+ > Do tego potrzebny jest "fizyczny podzial" nieruchomosci.
    >+
    >+ Czy koniecznie?

    Ciekawe czy ktoś coś innego wymyśli :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-04 20:42:15
    Od: "Ania K." <a...@w...o2.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > ale musiałby dać się podzielić na KILKA mieszkań.
    > I ze względu na 3 współwłaścicieli *w praktyce* musiałoby to być

    Przepraszam faktyczniesprzeczność. Cały czas chodzi mi o budynek.

    >--
    Pozdrawiam
    Ania >:-)<-<
    gg 1355764

  • 8. Data: 2004-10-04 23:22:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Ania K. wrote:
    [...]
    >+ Cały czas chodzi mi o budynek.

    No to chyba opisu Bogusia przeskoczyć się nie da...

    pozdrowienia, Gotfryd