  • 1. Data: 2002-09-18 09:03:24
    Temat: mam pytania (pozyczka, spólka cicha, spólka komandytowa, wekse, zastawl)
    Od: "Nawrot" <h...@p...onet.pl>

    Mam kilka pytan moze ktos mi pomoze:

    1)jak zabezpieczyc dobrze pozyczke?

    2) Jak spisac umowe (wstepna) tak aby wszystkie ustalone w tej umowie sprawy
    mialy przeniesienie na pózniejsza docelowa umowe (dokladnie chodzi tu o
    umowe z osoba prywatna która pózniej ma byc umowa z firma)

    3) jak dobrze spisac weksel [ze strony pozyczkodawcy]? co ma byc na wekslu,
    jakie dane? Jakie moga byc wpisy na wesklu?

    4) czym róznia sie spólka komandytowa i spólka cicha (czy w spólce cichej
    wspólnik moze pracowac w przedsiebiorstwie a w komandytowej nie?)

    5) ZASTAW -na czym mozna ustanowic zastaw (samochody, co jeszcze )?
    - jak trzeba ten zastaw dobrze spisac aby nie bylo problemu z uzyskaniem
    z ruchomosci pieniedzy?

  • 2. Data: 2002-09-18 09:31:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Sep 2002, Nawrot wrote:
    [...]
    >+ 3) jak dobrze spisac weksel [ze strony pozyczkodawcy]? co ma byc na wekslu,
    >+ jakie dane? Jakie moga byc wpisy na wesklu?

    IMHO:
    http://www.weksel.pl/

    >+ 4) czym róznia sie spólka komandytowa i spólka cicha (czy w spólce cichej
    >+ wspólnik moze pracowac w przedsiebiorstwie a w komandytowej nie?)

    Na początek: o ile wiem to spółka cicha w polskim prawie nie
    występuje. Nie oznacza to że takiej umowy nie wolno zawierać
    (AFAIK), tylko że klasyfikuje się (owa umowa) jako umowa cywilna
    (nie regulowana KH).
    Na mój gust - to skoro w spółce prawa handlowego (z o.o., S.A.)
    wspólnicy *mogą* pracować - to skąd się ma brać ograniczenie
    dla komandytariusza/komplementariusza ??
    Jak rozumiem problem jest *tylko* jeśli występuje jeden
    wspólnik (np. z o.o.) który nie może sam siebie zatrudnić
    (ściślej: MOŻE, ale nie może zaliczyć wypłaty w KUP :))

    Pozdrowienia, Gotfryd